Vi holder på å renovere i vår kjeller og har lagt platonmatte med oppbrett, oppå dette ligger gulvspon og parkettgulv. Nå er det på tide å sette gulvlister og merker at de ventilerte gulvlistene er ganske stygge. Skulle gjerne hatt mer i allmogestilen men kan ikke frese egne lister.

Nå var jeg på et byggevarehus og så at det fantes sokler som skal settes med klips. Disse har en luftspalte bak så om jeg skulle frese eller bore litt "ventilasjonshull" så ville det vel fungere bra å bruke disse? I så fall vurderer jeg å lime dem på veggen med "no more nails" i stedet for å bruke klips.

Legger ved bilde av dem.

• Hylle i byggvarebutikk med hvite sokkellister og esker med profilkralle, priset er 89 kr.
  • Nærbilde av en hvit sokkel med spor for clips, plassert oppreist på en treflate, med metallgjenstander i bakgrunnen.
Luftspalte bak?
Hvor da / Hvordan da?
Ser ikke ut til å være ventilerte slik at noe gulvfukt kan ventileres bort. Særlig ikke hvis de limes fast.
Ah, så nå at du skulle bore/frese... Blir det pent på folie? Tvilsomt vil jeg si.
Det kan fungere rent teknisk hvis det er luftspalte hele veien fra platon til rommet.

Kanskje får kjøpe en list til å begynne med og se om det ser bra ut

• Liker
Oldboy
  • Laddar…
Jo da, det funket alt. Ble bra

Treplank lagt mot en ujevn betongvegg, med en hvit list som dekker gapet mellom gulvet og veggen. Laminatgulv og hvit gulvlist med spor mot en lys vegg. Lys treparkett i gang med hvite vegger, verktøykasse og utstyr i bakgrunnen. En lang gang med nytt tregulv, en ledning ligger langs gulvet.

• Liker
Dalbotant og 1 annen
  • Laddar…
Se der ja. Ser jo ok ut. Bra tilbakemelding. :)
Freste du, eller satte du bare ned sirkelsagen støtvis?

Hadde en bordsag som jeg støtvis satte ned listene i

• Liker
Oldboy
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.