Hei

Lurer på om noen har en god løsning på spørsmålet mitt!

Huset ligger i en skråning med to plan med en nivåforskjell på 1,2 meter mellom planene. Det er en grunnmur som tidligere var bygget opp utvendig med 20 mm celleplast, 28 mm lekter, trefiberplater.

Ingen synlige fuktproblemer ved rivingen, og nå når den er frilagt ønsket jeg å rive alt for å fjerne trefiberplatene.

Nå har jeg begynt å bygge opp med platonmatte, 28 mm lekter, OSB-plater, gips. Platonmatten vil kun tettes nederst mot gulvet siden jeg har et nivellgulv og ikke vil at det skal trekke falsk luft. Den får dermed puste oppover og til sidene.

Huset står på sprengstein, i en skråning med fjell under. Når jeg har pigget under platen, har pukk vært knusktørr.

Lurer på om jeg har tenkt helt feil? Har noen tips til en bedre løsning?

• Blå platonmatte installert på vegg i et byggeprosjekt, med OSB-plater over. En hammer ligger på gulvet. Strømkabler er synlige langs veggen.
  • Blå platonmatte installeres på en vegg i en byggeprosess. Isolasjon og flere ledninger er synlige, sammen med OSB-plater og treverk.
  • En del av en kjellervegg med blå platonmatte installert, diverse rør og ledninger synlige, samt en hammer på gulvet.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.