Skulle trenge noen venstregjengede øyebolter, alternativt kroker, med tre-gjenge. Dimensjon ca 80mm lange, 15-30 mm øye, tykkelse 5-6 mm. Finner bare høyregjengede, er det noen som vet om det i det hele tatt finnes venstregjengede noe sted?

Vanskelig å tro da venstregjenger vanligvis ikke brukes da det ikke trengs, men nå ble jeg nysgjerrig på bruksområdet!

N NightRider skrev:
Skulle behöva några venstregjengede øyer, alternativt kroker, med tregjenge. Dimensjon ca 80mm lange, 15-30 mm øye, tykkelse 5-6 mm. Finner bare høyregjengede, noen som vet om det i det hele tatt eksisterer venstregjengede noen steder?
Hvorfor venstregjenge?

Venstregjengede tregjenger har jeg aldri hørt om. Jeg sier som de andre, hvorfor? Man blir jo nysgjerrig?

Haha, jo, forstår at det høres ut som en litt uvanlig forespørsel.

Skal koble sammen en skjøt i et nettinggjerde (setter en regel på hver side av skjøten) og ville være litt gjerrig og prøve å kjøre med krok + øye i stedet for strekkfisk eller øyebolter. Tenkte da øyne i den ene regelen og kroker i den andre - men om begge er høyregjenget kommer det jo ikke til å spennes noe... og å spenne først og deretter løfte på krokene, ja da kan man jo ikke spenne fullt for da når man jo ikke frem til krokene...

Men får vel finne noen billige gjennomgående små øyebolter eller strekkfisker...

useless useless skrev:
Fungerer ikke denne varianten?

[bilde]
[lenke]
Ha! Den der ser jo praktisk ut! Man ser ikke så tydelig på bildet, men antar at pinnen har et hull som tråden skal inn gjennom, et firkanthode som man vrir på på baksiden og at den sperrer seg selv fra å snurre baklengs?

Såg dessuten blant de relaterte produktene at de jo faktisk har billigere vantskruvar, men de kaller dem sträckskruvar...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.