Hei!

Jeg skal bygge innervegger på loftet vårt og lurer på hvordan konstruksjonen skal bli så bra som mulig. Det er høyt under taket (3,5 m ved mønet - 1,5 m ved yttervegg). Jeg er usikker på hvordan jeg best skal sette stendere. Enten kan de gå hele veien opp til taket, eller så bryter jeg stendere ved ca. 2 m med en tverrstender og fortsetter derfra. Tanken er at det kanskje blir mer solid slik?

Hva tror dere? Kan jeg la stenderne gå hele veien opp uten tverrstykke?
 
Hei Peter,
jeg er ingen ekspert, men skulle tro at det avhenger ganske mye av dimensjonen på veggskjelettene. Så blir det nok stødigere å la dem være hele lengden og sette inn kortlingar i stedet for å bryte, men det finnes sikkert noen mer kunnskapsrike enn meg som vet :-)
 
Ola78
Enig med forbo, bedre å sette hele lengder og kortlinger for å avstive det hele. Du bør nok bruke 45*95 for at ikke veggen skal bli for veik når den blir så høy.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.