Hei!
Sorry for the English, my Swedish vocabulary isn't so good with DIY terminology...
Jeg fjerner en ikke-bærende innvendig vegg i leiligheten min (bygd 1929) og det er en uvanlig konstruksjon som jeg gjerne vil vite mer om.
Det ser ut til å være en solid trekjerne, med et lag av halm, etterfulgt av et grovt puss-/sementlag.
Er det noen som vet når denne typen konstruksjon var vanlig? Jeg er ikke sikker på om denne veggen er original til leiligheten. Jeg lurer også på om den inneholder asbest, eller noe annet jeg bør være bekymret for...
Takk!