God kveld!

Jeg prøvde å bore og skru opp veggfeste i soverommet uten noen suksess.

Tok frem borhammeren, og det gikk (veldig!!) lett å komme seg igjennom, og hvis jeg skulle bedømme litt amatørmessig, så var det lettbetong/puss jeg gikk igjennom for å så nå hul teglstein da støvet ble oransje og boret "hoppet inn".

Videre til å skru i plugg og skru så merker jeg at skruen ikke "tar tak".. det føles som at det bare snurrer, og jeg prøvde å dra til samtlige fire skruer så det tok tak i det minste litt. Tok tak i veggfestet for å se hvordan det satt, og ja, det satt ikke.

Antar at det sitter i pluggen og at den ikke griper i veggen, så nå lurer jeg på om noen har en god løsning på dette problemet. Pluggen som ble brukt så ut til å være full av snitt, og hvis jeg skulle gjette, så den ut til å være en modell som ekspanderer som en popnagle-type? Universalplugg er det jeg brukte.

Takk for all hjelp!

Sist redigert:
  • Wow
Veronica.
  • Laddar…
Det kan være litt triksete å feste i eldre vegger. Sjekk tykkelsen på veggen og se om det kan finnes tegl/tre lenger inn i veggen. Er veggen rundt 1dm så har du ikke noe mer og da må man jobbe med litt bedre plugger.

Når jeg har hatt vanskelig for å feste, pleier jeg å bore 0,5 mindre hull og bruke fischers ux plugg https://www.fischersverige.se/sv-se...ylonplugg/universalplugg-ux/72095-ux-6-x-50-r

Om det ikke går er det alltid mulig å bruke kjemikalier, som denne https://www.fischersverige.se/sv-se...ier/fill-och-fix/542940-fill-fix-static-mixer Lykke til!

Q Qaniel skrev:
Det kan være litt trøblete å feste i eldre vegger. Sjekk tykkelsen på veggen og se om det kan finnes tegl/tre lenger inn i veggen.
Er veggen rundt 1dm så har du ikke noe mer og da må man jobbe med litt bedre plugger.

Når jeg har hatt vanskeligheter med å feste, pleier jeg å kjøre 0.5 mindre hull og bruke fischers ux plugg [lenke]

Om det ikke går så finnes det alltid kjemikalier som denne [lenke]
Lykke til!
Takk for svar!

Ja, jeg har hengt opp i betong, gips og tre uten problemer tidligere, men dette var virkelig vrient. Har aldri sett en lignende vegg tidligere.. og det føles dessverre som at alle innerveggene er i samme porøse materiale.. ytterveggene er i solid betong. Det er en leilighet.

Akkurat slik så pluggene ut som jeg brukte. Prøvde å bore et større hull (veldig forsiktig, uten slag) med en 8 mm bor, satte i plugg, begynte å skru og veggen smuldrer opp igjen.. den gir liksom etter når pluggen ekspanderer.

Skulle gitt hva som helst for å få se inn i veggen. Det er typ 5 cm puss, så må det jo være tegl, det er teglfarget støv som sprer seg i rommet og at boret "hopper inn" i et hulrom styrker bare den teorien. Du mener at det kan finnes tredragere? Vet du kanskje hva denne typen vegg vanligvis kalles, så man kan lese litt om det?

Takk for all hjelp, det settes virkelig pris på!

Fyll hullene med ankermasse og trykk i pluggen, fest det du vil dagen etter
Så nå at du allerede hadde fått tipset

• Liker
Malikokos
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.