J
Hei
Vegggen er masonitt, jeg tror platene er 10 mm eller 13 mm.
Tenkte først å skru direkte i stendere, men da havner TV-en ikke i midten, men helt feilplassert mot vinduet.
Tenkte å bruke molly plugger, men så få som mulig.
TV-en veier 12 kilo og er 48 tommer. Går det bra med 2dt molly?
 
Sett et fint høvlet bord mot masonittveggen.
For eksempel en 22x120 mm furuplank, som du skruer i bjelkene.
Eller velg en tresort som du synes passer bedre, eller mal denne "bjelken".
Og skru deretter fast TVens fester i denne planken der det passer best.
 
  • Liker
Allmänobildad og 1 annen
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Sett en fin pløyd planke mot masonittveggen.
F.eks. en 22x120 mm furubjælke som du skrur i bjelkene.
Eller velg et treslag som du synes passer bedre, eller mal denne "bjelken".
Og skru deretter fast TV-ens fester i denne planken der det passer best.
Det du skriver er jo løsningen på alle problemer med TV og svakt veggmateriale.
Slik løste jeg opphengingen for min plasma-TV for mange år siden.
 
M mlkjhr skrev:
Det du skriver er jo løsningen på alle problemer med TV og svake veggmaterialer.
Så løste jeg opphenget for min plasma-TV for mange år siden.
Ja, det skal bli gøy å se resultatet hos @Jens33.

Hos oss har vi bare en 43-tommer som står på en TV-benk :cool:
 
J
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Ja, det skal bli kult å se resultatet hos @Jens33.

Hos oss har vi bare en 43-tommers TV som står på en TV-benk :cool:
Rent teknisk er det veldig bra alternativt. Planken kommer til å stikke ut ca 15 cm på høyre side.
Frugan går ikke med på det av estetiske grunner.
Plan B ?
 
richardtenggren
Større tv ? :)
 
  • Liker
Magnus E K og 1 annen
  • Laddar…
Stickan56
J Jens33 skrev:
Rent teknisk er det et veldig bra alternativ. Planken kommer til å stikke ut ca 15 cm på høyre side.
Frugan går ikke med på det av estetiske grunner.
Plan B?
Plan B; Forleng den så den stikker ut 15 cm på venstre side også.

Plan C: Heng et tøy i passende farge bak TV-en.

Stickan
 
J Jens33 skrev:
Planken kommer til å stikke ut ca 15 cm på høyre side. Kona går ikke med på det av estetiske grunner. Plan B?
Hvordan ser det ut på baksiden av masoniten?
Er det innebygd i en vegg, eller tilgjengelig?

Alternativ: Sett bordet langs hele veggen og bruk den til å henge opp bilder eller noe annet fint dere har.
Alternativ komplettere den med en horisontal planke, og plasser bilder av barna og små minnesaker på den. Sånn her altså:
Enkel tegning av en veggmontert hyllekonstruksjon med vertikale og horisontale planker som danner en L-form, sett fra siden.
 
J Jens33 skrev:
Rent tekniskt er det et meget bra alternativ. Planken vil stikke ut ca 15 cm på høyre side.
Frugan går ikke med på det av estetiske årsaker.
Plan B ?
Bruk en plate/flere planker og ramme inn hele tv-en.

puig-floating-mount-tv-stand-for-tvs-up-to-42.jpg
 
  • Liker
MrBilo og 2 andre
  • Laddar…
Mattias Andreasson Mattias Andreasson skrev:
Bruk en plate/flere planker og ram inn hele TV-en.

[bild]
Det der ser jo ganske bra ut!
 
J Jens33 skrev:
Hei
Veggen er masonitt, jeg tror platene er 10 mm eller 13mm.
Tenkte først å skru direkte i stenderne, men da havner TV-en ikke i midten, men helt feilplassert mot vinduet.
Tenkte å bruke mollyplugg, men så få som mulig.
TV-en veier 12 kilo og er 48 tommer. Går det bra med 2dt molly?
Rent vektmessig holder Molly, men det finnes alltid risikoer - gips er det svake leddet.

Din virkelige plan B er i så fall å åpne opp veggen, komplettere med stendere, gipse, sparkle, male.
 
Stickan56
Mattias Andreasson Mattias Andreasson skrev:
[bild]
Dette er den peneste løsningen! (y)

Stickan
 
Men kom igjen nå...12 kg. Det er jo ingenting.

Bruk vanlig treskrue 6mm i passende lengde. Festet vil sikkert ha fire stk og deretter sitter det fast og kommer aldri løsne.
 
  • Liker
JustDoIt
  • Laddar…
Stickan56
MathiasS MathiasS skrev:
Men kom igjen nå...12 kg. Det er jo ingenting.

Bruk vanlig treskrue 6mm i passende lengde. Festet vil sikkert ha fire stk og deretter sitter det fast og kommer aldri løsne.
Det stemmer men masonit er ikke noe å skru i heller.

Stickan
 
A
MathiasS MathiasS skrev:
Men kom igjen nå...12 kg. Det er jo ingenting.

Bruk vanlig treskrue 6mm i passende lengde. Festet vil sikkert ha fire stk og deretter sitter det fast og kommer aldri løsne.
Min hattehylle har sittet oppe i fem år nå med to 4,8mm skruer i enkelgips. Det ligger to gipsankere i den ene lue- og vottkurven 'i fall at'
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.