13.310 lest ·
26 svar
13k lest
26 svar
Veggfeste TV masonitt vegg
Hei
Vegggen er masonitt, jeg tror platene er 10 mm eller 13 mm.
Tenkte først å skru direkte i stendere, men da havner TV-en ikke i midten, men helt feilplassert mot vinduet.
Tenkte å bruke molly plugger, men så få som mulig.
TV-en veier 12 kilo og er 48 tommer. Går det bra med 2dt molly?
Vegggen er masonitt, jeg tror platene er 10 mm eller 13 mm.
Tenkte først å skru direkte i stendere, men da havner TV-en ikke i midten, men helt feilplassert mot vinduet.
Tenkte å bruke molly plugger, men så få som mulig.
TV-en veier 12 kilo og er 48 tommer. Går det bra med 2dt molly?
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Sett et fint høvlet bord mot masonittveggen.
For eksempel en 22x120 mm furuplank, som du skruer i bjelkene.
Eller velg en tresort som du synes passer bedre, eller mal denne "bjelken".
Og skru deretter fast TVens fester i denne planken der det passer best.
For eksempel en 22x120 mm furuplank, som du skruer i bjelkene.
Eller velg en tresort som du synes passer bedre, eller mal denne "bjelken".
Og skru deretter fast TVens fester i denne planken der det passer best.
Det du skriver er jo løsningen på alle problemer med TV og svakt veggmateriale.KnockOnWood skrev:
Slik løste jeg opphengingen for min plasma-TV for mange år siden.
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Hvordan ser det ut på baksiden av masoniten?J Jens33 skrev:
Er det innebygd i en vegg, eller tilgjengelig?
Alternativ: Sett bordet langs hele veggen og bruk den til å henge opp bilder eller noe annet fint dere har.
Alternativ komplettere den med en horisontal planke, og plasser bilder av barna og små minnesaker på den. Sånn her altså:

Rent vektmessig holder Molly, men det finnes alltid risikoer - gips er det svake leddet.J Jens33 skrev:
Din virkelige plan B er i så fall å åpne opp veggen, komplettere med stendere, gipse, sparkle, male.
Min hattehylle har sittet oppe i fem år nå med to 4,8mm skruer i enkelgips. Det ligger to gipsankere i den ene lue- og vottkurven 'i fall at'MathiasS skrev:

