
Har en lettbetongvegg mellom stuen og soverommet der jeg skal henge opp TV-en. Har plugget med Essve lettbetongplugg og deretter brukt Essve betongskrue. I det andre hullet ved øvre delen av veggfestet (nærmest vateret) er det imidlertid helt stopp når jeg prøver å bore. Det tar helt stopp, er det noen som har en gjetning på hva som står i veien? Om det var en bjelke burde det vel ikke gått an å bore verken vertikalt eller horisontalt i de øvrige hullene, men der har det ikke vært noen problemer, det er bare det der hullet.
TV-en veier 17 kg, det kanskje holder uansett som det er og eventuelt kan jeg bore i et annet hull for å støtte opp litt ekstra. Var mest nysgjerrig om noen vet hva som kan sitte der? Ved boring kommer det ut et svart, finkornet grus.
Takk på forhånd!
Tror jeg publiserte dette i feil forum, kan admin fjerne det? La den i innredning istedenfor.
6 cm
Er det veggplater av lettbetong er det armering i dem.
Ok! Vet du hvordan armeringen ser ut i veggen? Som sagt så var det ingen problemer med de øvrige hullene, så jeg lurer på hvordan armeringen ligger bak veggen i så fall.
Medlem
· Västra götaland
· 13 innlegg
Når vi sagde ned en lettbetongvegg var det armeringsjern i den, ca. 5mm i diameter. Disse lå nok omtrent midt i veggen som var 70mm.
Klikk her for å svare