Hei alle kunnskapsrike.

Jeg trenger hjelp. Jeg tror vi har gjort en stor feil i bestillingen av vårt hus. Som standard leverer Kungshus ute- og innevegger med bare 13 gips på 45 regel, og når vi spurte selgeren om vi burde bestille noe ekstra under gipsen (OSB eller råspont) så synes han det ikke var så nødvendig og det kostet cirka +50.000 med arbeidet. Vi bestemte oss for standard vegger. Nå er huset bestilt! Det kan bli umulig å endre på noe (vinduer er bestilt, de påvirkes jo av hvor tykke veggene er). Har jeg grunn til å ikke kunne sove om nettene?!
Hvis det er så dårlig med bare gips i inne-ute-vegger, hvordan kan Kungshus ha det som standard i sine hus? Føler meg både dum og lurt og dum igjen.
Finnes det noe vi kan gjøre?
 
Det er ikke dårlig med bare gips, bare slitsomt hver gang man skal skru opp noe på veggen.

Selve vinduene påvirkes ikke av hvor tykke veggene er. Skynder dere dere, kanskje dere kan gjøre en endring i bestillingen?
 
Utrolig mange hus er bygget med kun gips. Det fungerer uten problemer. Naturligvis er det å foretrekke å ha råspont eller annet, men absolutt ingenting du skal ligge søvnløs for.
 
Stor takk for deres raske svar.

Selvfølgelig skal jeg prøve å endre i bestillingen. Men det er "fönster-karmar" (har glemt hva de heter) som allerede er fabrikkbestilt, fikk jeg vite i dag:(

Så dumt av oss igjen.
 
50000 høres mye ut synes jeg. For mye.
Vi har ren gips i dag og det fungerer ganske bra, men jeg vil selv velge noe treaktig under hvis vi bygger nytt. Dog ikke til enhver pris.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.