J JohanLun skrev:
Fra 20-tallet er det nok tykk kalkpuss som ikke kan bære mer enn en veldig lett bilde med spiker (ingen plugger) og under dette er det tror jeg massivtre eller teglvegger. Jeg ville fortsatt boret og funnet ut hva veggen er laget av. Enda bedre er nok å spørre styret i foreningen for de vet sikkert veggenes oppbygning.

Pussen kan som sagt ikke bære noe tyngre i er min erfaring. I alle fall ikke et elfasystem eller en TV-apparat. Men på et 20-tallshus finnes det garantert noe bak som du kan henge hva som helst i. Ikke som 70-tallshus med en enkelgips og deretter luft, eller blåbetong. Da tenkte man nok at det tyngste som skulle opp var et fastnaget bilde fra OKEJ med Samanta Fox. :D
Okei, da blir det nok best om jeg ber ham snakke med foreningen. Takk for utfyllende svar.

Vi hadde lignende problemer da jeg hjalp sønnen min med å bytte kjøkken. Uansett hvor dypt vi boret, ble det bare pulver. Pluggen bare snurret i hullet.
Jeg brukte ankermasse. Det holdt bra.

• Liker
dantom
  • Laddar…
Er det svart støv som kommer ut så er det nok slaggplater, bor for min 8 mm plugg og slå i en 10 mm plugg, tynn vegg vanskelig med feste, tykk vegg bor så dypt så bunnen stopper ca 2 cm fra andre siden og plugg med 2 stk plugg om det går (ellers kapp en plugg) pluggen bankes inn med hammer.

• Liker
dantom
  • Laddar…
Altså uansett så må man bore dypere. Det kan være plankevegger innenfor eller murstein. Prøv å bare skru en skrue rett inn, drar den så er det plankevegg, stopper det er det murt.

• Liker
dantom og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.