Hei! Ganske elendig på dette, men har åpnet en inngang så den ble 40 cm større! Men har tvilt fram og tilbake om veggen er bærende eller ikke! Veggen er rundt 100 mm tykk og stenderne som var i var 45x75 mm! Kan laste opp bilde av hvordan taket ser ut. Ganske merkelig spørsmål, men må få vite så man kan sove.

• Loftet på et hus med synlige takbjelker i tre og en svart skorstein, omgitt av isolasjonsmateriale og treplanker.
BirgitS
Det der ser ut som fagverkstakstoler og da er ingen vegger bærende på etasjen direkte under taket. Dermed ikke sagt at man kan fjerne alle vegger, noen har en stabiliserende funksjon, men å lage en åpning 40 cm større bør være risikofritt.

• Liker
Jeppe733
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det der ser ut som fagverkstakstoler og da er ingen vegger bærende på etasjen direkte under loftet.
Dermed ikke sagt at man kan fjerne alle vegger, noen har en stabiliserende funksjon, men å gjøre en åpning 40 cm større bør være risikofritt.
Ikke ofte, men nå trenger jeg å rette deg, 😃, ingen innervegger er bærende. Yttervegger er bærende.

• Liker
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det der ser ut som fagverkstakstoler og da er ingen vegger bærende på etasjen rett under loftet.
Dermed er det ikke sagt at man kan fjerne alle vegger, noen har en stabiliserende funksjon, men å lage en åpning 40 cm større bør være risikofritt
BirgitS BirgitS skrev:
Det der ser ut som fagverkstakstoler og da er ingen vegger bærende på etasjen rett under loftet.
Dermed er det ikke sagt at man kan fjerne alle vegger, noen har en stabiliserende funksjon, men å lage en åpning 40 cm større bør være risikofritt.
Takk! Det eneste jeg vet er at fra den tidligere åpningen så har det sittet et vindu mellom kjøkken og stue! Men forrige eier gipset igjen den
M Mellanbarn skrev:
Ikke ofte men nå trenger jeg rette deg, 😃, ingen innervegger er bærende. Yttervegger er bærende.
Så alt er rolig med andre ord? 😅 kommer fra en nybliven eier til hus

BirgitS
M Mellanbarn skrev:
Ikke ofte men nå trenger jeg å rette deg, 😃, ingen innervegger er bærende. Yttervegger er bærende.
Ja, det forstås, men det hørtes ikke ut som Jeppe holdt på å rive yttervegger.;)

BirgitS
J Jeppe733 skrev:
Så alt er rolig med andre ord? 😅 kommer fra en nybliven eier av hus
Ja
Du vil nok ha mye nytte av forumet nå og da. ;)

BirgitS BirgitS skrev:
Ja
Du kommer nok til å få mye nytte av forumet nå og da. ;)
Takk! Kan trenges i fremtiden 😃

BirgitS BirgitS skrev:
Ja, det selvfølgelig, men det hørtes ikke ut som om Jeppe holdt på å rive yttervegger.;)
Han skrev inngang, noen ganger blir man overrasket. 😁.

Lykke til som huseier jeppe

• Liker
Jeppe733
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.