Hei!
Vi bygger akkurat nå en takark og på grunn av at den er ganske vanskelig tilgjengelig på vårt tak, så tenkte vi å prøve å finne en vedlikeholdsfri panel. Huset ellers har en lock-panel av tre, der lockene og underbordet har samme bredde, 10 cm. "Dalen" på lock-panelen blir dermed ca. 6 cm bred. Vi hadde tenkt å finne en plate som minner om dette, men det synes vanskelig. Noen som har tips og eventuelle alternativer?
Tusen takk/Tuppen

;D Jeg har funnet løsningen (tror jeg), derfor svarer jeg meg selv om det er noen andre som er nysgjerrige. Det var ikke helt lett og jeg var først inne på plåt, men det var bare å glemme. De profiler som finnes på lagerplåt er helt klart tilpasset for tak og industrifasade, ikke så veldig pent. Men...
Så kom jeg over en fibercementplanke som nettopp nå har begynt å bli introdusert i Sverige. HardiPlank heter den, og mer info finnes på www.ivarssonsverige.se. Vedlikeholdsfritt, brannsikkert m.m. lover de, og jeg skal få prøver neste uke, så jeg kommer kanskje tilbake med "bu eller bä".

Hei.

Er litt nysgjerrig på å se biler på resultatet og kostnad?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.