Jeg har en kåk fra -46 med hullstein og drenert+ isolert grunn. Jeg vil få opp varmen i kjellerrommet og tenkte isolere med stålregler våtromsgips og isolasjon. Men man bør altså ikke isolere bak gipsen?
Veggene er tørre ellers.

P Puga skrev:
Jeg har en kåk fra -46 med hullstein og drenert+ isolert grunn. Jeg vil få opp varmen i kjelleren og tenkte å isolere med stålregler våtromsgips og isolasjon. Men man bør altså ikke isolere bak gipsen?
Veggene er tørre ellers.
Hei!
jeg isolerte ikke bak mitt gips. Veggene ble litt ”bongotromme”.

Teoretisk sett så burde jo ikke en stålregel med våtromsplate kunne mugne, verken med eller uten isolasjon. Lar man det være en liten luftspalte mellom betongveggen og isolasjonen burde det være enda tryggere.

simpa81 simpa81 skrev:
Hei!
Jeg isolerte ikke bak min gips. Veggene ble litt "bongotromme".

Teoretisk sett så burde jo ikke en stålregel med våtromsplate kunne mugne, verken med eller uten isolasjon. Lar man en liten luftspalte mellom betongveggen og isolasjonen burde det være enda sikrere.
Kommenterer nå et gammelt innlegg. Men går med de samme tankene, å sette opp med stålstendere og våtromsgips i forebyggende hensikt. Har du klart deg fra "problemer"?

Hei, lenge siden jeg var inn her og leste. Men det funker bra! Har ingen isolering bak gipsen.

• Liker
Alexander Carlsson1
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.