Kan man bruke en vaskekjeller uten ventilasjon med en luftavfukter.

Om to uker skal vi pusse opp hele grunnmuren, og jeg tenkte mure igjen friskluftsventilene i kjelleretasjen.

Om to måneder skal vi installere et FTX-system.

Det er en sokkelvilla fra 1973, og vegger i kjelleretasjen er av blåbetong.

Ifølge ventilasjonsfirmaet så tetter man igjen alle ventiler ved en FTX-installasjon, og siden jeg skal pusse grunnmuren nå, vil jeg ikke ha gamle ventilasjonsrister som er tettet etterpå.

Som sagt dreier det seg kun om ca. 2 måneder uten avtrekksventilasjon.
 
Om du avfukter så klarer dere sikkert 2 måneder med stengte ventiler.
I verste fall så må dere tørke tøy utendørs eller i boenheten i stedet.
Luften blir kanskje kjedelig å oppholde seg i, men det er ikke farlig for bygningen.
 
  • Liker
kulle og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.