Hei!

Vi har tatt hull i bjelkelaget for en klesnedkast. Den kommer ut i hjørnet av vaskerommet nede, der vi tenker oss at tøyet skal komme ut på en benk hvor man kan sortere det. I overetasjen skal vi ha en luke i veggen rett ved trappen ned som er i et allrom, og på den andre siden av den veggen er det et kontorrom hvor trommelen vil bygge ut i.

Bjelkelaget er fullisolert da varmekjelen skal stå der. Alt dette leder til to ting jeg gjerne skulle ha litt hjelp til å tenke litt på.

Da bjelkelaget er isolert bør man vel isolere boksen som nedkastet sitter i på en god måte, enten at det er to lag plater med noe isolasjon eller et rør i boksen med isolasjon rundt? Kanskje man også bør ha en luke nede som er tykkere eller isolert på en passende måte?

Jeg har lett etter en god og litt diskret luke, hva tror dere om en inspeksjonsluke som man bare maler sammen med veggen typ: denne

Noen isolering trengs nok ikke du har jo en luke som gjør at luftpelaren står stille. Inspeksjonsluke duger ikke det skal være enkelt og gedigent.

Takk, skal fortsette å lete etter en luke, vanskelig å finne noen i størrelsen 200x200-250x250 som ikke er inspeksjonsluke.

Hele boksen med luftspalten bygger jo ut i rommet, tenker meg at det er omtrent like mye materiale bortsett fra isoleringen mellom boksen i taket og kontoret på etasjen ovenfor som i det isolerte bjelkelaget. Men jeg har veldig dårlig peiling på lydisolering, tanken slo meg bare nå at vi faktisk fjerner isolering og lager en forbindelse om det skjer med luke.

Bygg en pen luke i tre? Det gjorde vi til vårt vaskenedkast. Eller målbestill på et snekkeri hvis du ikke vil bygge selv. Og sørg for at nedkastet er stort nok slik at ikke jeans sitter fast, og at du ikke har noen skjøter som kan rive i stykker strømpebukser ol.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.