Sist jeg handlet terrassebord gjorde jeg det i en "ordentlig" proffsbyggevarehandel og på spørsmålet så var det C4-skruer som ble anbefalt og det er den de selger absolutt mest av til håndverkere. Riktignok Gunnebo men det skal visst ikke spille noen rolle.

Selv er man inne på den andre eller tredje boksen med Biltemas terrasseskrue, og jeg har aldri sett en skrue knekke. Noen få skruer som har hatt dårlig hode, men de kan jeg telle på én hånd.. :)

• Liker
Fredrik. P og 3 andre
  • Laddar…
optimum
M Mattansson skrev:
Selv er jeg på den andre eller tredje esken med Biltemas terrassebordskrue, og jeg har aldri sett en skrue gått av. Noen få skruer som har hatt dårlige hoder, men de kan jeg telle på en hånd.. :)
De går ikke av når du skrur fast terrassen, men senere på grunn av bevegelser i terrassen. Terrassen tørker i tørt vær og krymper i dimensjon, og ved regn øker den i dimensjon, og dette kan knekke skruen.
Det er årsaken til at jeg ikke bruker annet enn rustfrie skruer av god kvalitet.

• Liker
TRJBerg
  • Laddar…
Tombrittberg
M myrstack skrev:
Har samme problem med biltema's rustfrie, man merker lett at det ikke finnes noen marginer i det hele tatt da man lett drar av de om man f.eks. prøver å skru terrassebordene ned i en bjelke og støter på kvist eller lignende som gjør at det går tregere. Brister oftest direkte der gjengene begynner
Liknende problem med Byggmax rustfrie.

• Liker
AndersSt
  • Laddar…
Er det samme med esseve terrassebordskrue

• Liker
total
  • Laddar…
Ingen som bruker Gunnebo impreg+?
Jeg har nok skrudd i over 2000 stk og ikke en eneste har brukket verken når de ble skrudd i eller så her 6-7 år senere...

• Liker
Kjol
  • Laddar…
Duttarmajster
U get what u pay for - som de sier på andre siden av dammen..

• Liker
tobbbias og 2 andre
  • Laddar…
Det fungerte ikke på Grønland...

• Liker
-PC- og 2 andre
  • Laddar…
Ops... alt dette og litt til er skrudd med Essve terrassekrue for utendørsbruk... samt deres trekruer med samme ”beskyttelse”

Får se om man må gjøre det om igjen neste år da... :-)

Vått tredekke utendørs med gassgrill, omgitt av klipper og vekster, med hus og skyer i bakgrunnen. Uferdig tredekke under bygging, festet med Essve trallskruv for utendørsbruk. Trekonstruksjonen ligger på stein, nær hvitt hus.

• Liker
Holger Gross og 1 annen
  • Laddar…
Synes mange hyller Essve men mer overpriset skrue er vanskelig å finne. Jeg har brukt de fleste terrassekruer i jobben og synes at FAST ligger best an.

Vet at flere kollegaer i bransjen mer og mer håndspikrer terrasse - det ville jeg gjort om jeg hadde laget en ny hjemme i dag. Glem heller ikke riktige mellomrom.

• Liker
H-Thomasson
  • Laddar…
A AntonAnimalen skrev:
Jeg kjøper bare skruer av velkjente merker for de stoler jeg på.

Viktig å ikke montere terrassen kloss for når plankene sveller reiser terrassen seg og skruene går av.
Monterer alltid terrassen kloss mot hverandre. Ellers blir glippen imellom dem fryktelig stor når treverket har tørket. Ingen problemer på de siste 15 terrassene :)

• Liker
Joak og 8 andre
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
A AntonAnimalen skrev:
Jeg kjøper bare skruer av velkjente merker for de stoler jeg på.

Viktig å ikke montere terrassen kloss for når plankene sveller reiser terrassen seg og skruene knekker.
Legger man med kvalitetsvirke så er det allerede så vått når man legger det så det kan ikke svelle mer.
Legger alltid kloss for det krymper alltid...

• Liker
Snoopy32 og 7 andre
  • Laddar…
K Krypstocken skrev:
Hoppsan... alt dette og litt til er skudd med Essve terrassebordskrue for utendørs bruk... samt deres treskrue med samme "beskyttelse"

Får se om man må gjøre om det neste år da... :)

Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Legger man med kvalitetsvirke så er det allerede så vått når man legger det så det kan ikke svelle mer.
Legger alltid kloss for det krymper alltid...
Noen som har testet ESSVE’s skjulte?

Cheesen Cheesen skrev:
Akkurat slik ser skruene fra essve ut som jeg brukte til stakittplankene... Mer enn halvparten har gått av etter to vintre.
Heco rustfrie holder derimot.
Hadde samme problem jeg også med essve når jeg la terrassebord. Ca halvparten hadde gått av etter et halvt år.

Noen som har testet ESSVE's skjulte (med spesialverktøyet)?
/L

• Liker
ArneBertil
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.