Noe jeg har fått nok av er kalde gulv. Ok, visst kan man ha tøfler men...
Så har jeg lekt litt med tanken på å ha vannbåren gulvvarme i alle rom, men aner at det vil kreve mengder energi for å holde dette i gang = dyrt.
Så har jeg fundert på om man nå får konstant og god varme på radiatorene så kanskje det blir bra likevel, jeg er vant til at huset jeg overtar aldri hadde på noe varme i det hele tatt nemlig. Tror dere gulvene blir ok hvis man bare får litt mer konstant varme i huset?
(de siste 20 årene har jeg bodd direkte på en sementplateleilighet, så villaens gulv blir kanskje ikke like kalde)
Så når jeg bladde rundt på finn.no på husannonser for å få idéer om hvordan man kan bygge om taket (haha) så så jeg en annonse hvor de skrev at de hadde isolert om gulvene sine, det sammen med to varmepumper så hadde de veldig lav oppvarmingskostnad.
Spørsmålet er da; Hvordan går det til å gjøre ny isolering eller hvordan kan man forbedre isoleringen, kan man bygge på litt ekstra under gulvet? Det er generøst med plass mellom grunn og huset.
Ville et slikt inngrep sammen med litt andre løsninger rundt omkring som varmepumper osv., vært en bedre løsning enn å legge gulvvarmeslynger? - Leste litt om risikoen for kaldras osv., så gulvvarme virket ikke å være så perfekt heller som man vil tro?