Jeg monterte en loftseng for en kunde der det kom ut litt vann der jeg monterte min ekspanderbolt.

Det dryppet / rant ut vann noen dag.

Som de mente (inspeksjonsfirmaet) at det var avløpet fra overetasjen.

Pleier man å legge inn avløpet i disse betongdekke hullrommene??

Så dette ble en forsikringssak.

Monterer med korte bolter 4-5-6 cm avhengig av hvordan det føles når man borer.

Dette er et helt nybygd hus 2021.

Hva er det man ser på bildet? Noen svart klegge for hva?

• Hull i betong med synlig svart substans inni, sannsynligvis relatert til rørlegging i et nybygd hus fra 2021.
  • Stable med hule betongdekker stablet utendørs foran en industriell bygning, klare for bygging eller renovering.
Compact-living Compact-living skrev:
Jeg monterte en loftseng for en kunde der det kom ut litt vann der jeg monterte min ekspanderbolt.

Det dryppet / rant ut vann noen dag.

Som de mente (inspeksjonsfirmaet) at det var avløpet fra overetasjen.

Pleier man å legge inn avløp i disse betong dekke hull rommene??

Så dette ble en forsikringssak.

Monterer med korte bolter 4-5-6 cm avhengig av hvordan det føles når man borer.

Dette er et helt nybygd hus 2021.

Hva er det man ser på bildet? Noen svart klebrighet for hva?
Hulldekke er ikke supervanlig i bolighus. Avløpet kan gå korte strekninger i hullene.
det pleier å finnes vann igjen i hulldekke og har man ikke drenert under byggetiden kan det ligge igjen.
Det er neppe et avløp. Hvor ligger våtrom og stammer i forhold til der du boret?

• Liker
Compact-living Robban
  • Laddar…
I Installation skrev:
Hulldekke er ikke supervanlig i bolighus. Avløpet kan gå korte strekninger i hullene. det pleier å være vann igjen i hulldekket, og har man ikke drenert under byggetiden kan det bli liggende igjen. Det er nok ikke et avløp. Hvor ligger våtgruppen og stammene i forhold til der du boret?
Jeg boret i stuen i ytterkanten på badet.

I denne leiligheten var kjøkkenet litt mer forskjøvet nå som jeg tenker på det.

Har gjort det flere ganger tidligere i lignende nybygde leiligheter uten problem.

Compact-living Robban Compact-living Robban skrev:
Jeg boret i stuen i utkanten av badet.

I denne leiligheten var kjøkkenet litt mer forskjøvet nå når jeg tenker på det.

Har gjort det flere ganger tidligere i lignende nybygde leiligheter uten problem.
Det ser jo iofs ut som et rør der du har banket bort betongen

Claes Sörmland
Hvorfor hulldekke? Er det ikke bare et vanlig støpt betongdekke der røret har havnet litt nær naboens kunders tak? Så kan det vel være millionprogrammet og kanskje tidligere enn så. Kommer ofte opp i tråder om tynne betongdekker som skaper problemer ved baderomsrenoveringer og tilhørende frogging på dette forumet.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.