Ser ut som fukt, er det fuktig? Jeg hadde ikke byttet stein om det ikke er verre enn hva som synes på bildet. Bare å kaste inn mørtel, eller om du vil litt betong i hullene. Du kanskje må drenere?
Ser ut som fukt, er det fuktig? Jeg hadde ikke byttet stein om det ikke er verre enn hva som vises på bildet. Bare kast inn mørtel, eller om du vil litt betong i hullene. Du må kanskje drenere?
Hei,
Jeg har begynt å reparere større skader med grovbetong, det ser ut til å feste bra om jeg først forbehandler den forsiktig noen minutter før med grovbetong og pensel.
Jeg børster og bruker forsiktig høytrykksspyler for å frigjøre løst materiale.
De mindre skadene er jeg usikker på om skal repareres med "puss", altså sementmørtel A eller B. Siden det kommer til å ligge inntil både betonghullstein og gammel puss som sitter hardt.
Drenering vil skje, det er høy prioritet på det. Samt å lede bort takrennevann, ned i stenkiste.
Det høres bra ut, sørg for at det ikke er noen farge under når du reparerer. Sørg for at det er litt vannet når du reparerer eller pusser. Du bør kanskje netting betongen før du pusser.
Nja, kanskje. Man får vurdere hvordan det påvirker fuktvandring. Uten annet enn puss på innsiden og drenert på utsiden burde det fungere bra. Du måtte feste noen fester i lstenen så veggene ikke går fra hverandre..
Nja, kanskje. Man må tenke på hvordan det påvirker fuktvandring. Uten annet enn puss på innsiden og drenert på utsiden burde det fungere bra. Du kunne sette i noen fester i lstenen så veggene ikke går fra hverandre..
Eller fylle litt mørtel mellom nye og gamle veggen