Skal til våren gjøre om i garasjen blant annet skal en ny arbeidsbenk bygges.

Tenker på hvilket materiale benkeplaten bør bestå av, på benken skal det skrus/mekkes med ulike motorer (ikke bilmotorer ;)) og andre ting skal slipes/sveises mm mm.

Plåt tenkte jeg burde være det beste/holdbare, men kom da til å tenke på formplyfa kantet med vinkeljern.

Har dere noen gode tips så jeg kan bygge den ultimate arbeidsbenken :).

S
hvorfor ikke satse på et metallbord. lett å holde rent.
ulempe du kan jo ødelegge litt egg på forskjellige skjæreverktøy

En stavlimt eikeskive i byggevarehusets tilbudskrok satset jeg på. 50x50x5mm vinkeljern innfelt i forkant. Skiven er 28mm tykk og er skrulimt nedenfra mot 22mm gulvsponplate.
Lett å reparere eventuelle dype skader med bor og eikeplugg.

Jeg valgte to sammenlimte 22mm sponplater med en plastmatte beregnet for gulv oppå og en eikelist i kanten. Jeg gjorde min 90cm bred.

Takk for tips, nå har jeg litt å tenke på :)

Min er i formplywood med 45x95 under - Stabil men ser jo faktisk litt slitt ut etter en stund.. Bare å skru på et lag til!

slacker skrev:
Min er i formplywood med 45x95 under - Stabil men ser jo faktisk litt sliten ut etter en stund.. Bare å skru på et lag til!
Det synes jeg ikke gjør noe, at den ser litt sliten ut (vi er jo i en garasje) ;).

Jeg fikk et antall kortere lengder spontet furugulv 28X90 som jeg satte sammen og bruker som benkeplate. Fungerer bra og kostet nada.

Mvh
Bare meg

Ta en tur til en blikkenslager og sjekk hva en galvanisert plate ville koste i riktig mål med nedbøyde kanter og lim den på doble sponplater. Enkelt å holde rent og bør holde en stund.

Mvh
Jante

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.