Jeg har skaffet meg en dykkertpistol (18 G) og kompressor for den kommende listingen i underetasjen. Første moment blir å sette fotlist/sokkel i hall og gjesterom. Det er vanlig hvitmalt tresokkel, 12 mm tykk. Veggene i gjesterommet består av enkelgips med stender bak. I hallen er det enkelgips med OSB og stender bak.
Hva skal jeg velge for lengde på T-dykkert?
Hva skal jeg velge for lengde på T-dykkert?
Jeg er i samme situasjon som deg 
Innhandlet en 18g dykkertpistol og har en bunt med list, fôring og sokkel som skal spikres fast.
Jeg valgte 38mm dykkert, burde funke fint for deg også (12+13+11mm)?
25mm var det kortere alternativet der jeg handlet og de føltes vel korte..
Innhandlet en 18g dykkertpistol og har en bunt med list, fôring og sokkel som skal spikres fast.
Jeg valgte 38mm dykkert, burde funke fint for deg også (12+13+11mm)?
25mm var det kortere alternativet der jeg handlet og de føltes vel korte..
Spontant føles det også litt kort med 38 mm. Når det gjelder vanlig spiker dimensjonerer man jo til og med slik at 2/3 av spikerlengden går inn i noe solid bak det man spikrer fast. Selv om den prinsippet sikkert ikke er anvendelig i dette tilfellet, føles det som at 50 mm er minimum. Men det er tydeligvis vanlig med 40 mm. 38 mm fungerer sikkert fint hvis man har noe hardt som f.eks. OSB bak gipsen, men ellers?FredrikR skrev:
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Vilken längd på golvbrädorna bör jag välja
Golv -
Velge riktig lengde på panelbord
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Kap- & gersåg, val av storlek på klinga och längd på stativ.
Verktyg & Maskiner -
Livslängd, utbytesintervall av termostater i vattenburna värmesystem.
Värme allmänt -
Krymper gjerde på lengden når virket tørker? (trykkimpregnert krymper vel en hel del)
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi