Skal sette fliser/fliser på badet og står foran å kjøpe flislim.

Har sett at det finnes flislim, flislim og festemasse. Er dette samme navn for samme ting, eller har disse forskjellige egenskaper? I så fall, er noe bedre enn det andre?

Var inne på et byggevarehus og så at de hadde Rescon Megafix for ca 115:- og ved siden av Casco fix for litt over 200:- for samme mengde. Jeg spurte en ekspeditør om det andre var bedre enn det første, og han svarte at det ikke skulle være noen forskjell. (Jeg spurte da hvorfor de solgte noe som var nesten dobbelt så dyrt om det ikke var bedre på noen måte, det kunne han ikke svare på :) )

Hva sier panelet, finnes det noen festemidler som er bedre? Finnes det noen man bør unngå generelt? I mitt tilfelle skal det brukes i våtrom.

Sist redigert:
...og et oppfølgingsspørsmål:

På gulvet blir det 5x5 og på veggen blir det 15x15, egner forskjellige festemasser seg til henholdsvis flis/klinker, eller skal jeg bruke den samme? (hvilken?)

Den eneste forskjellen mellom de forskjellige merkene kan nok være at de har forskjellige egenskaper, f.eks. at det ene tørker raskere. Så er det bare å bruke det samme som du har på veggen som på gulvet.

K
Fordi det er våtrom så har du en tetningsmembran. Limet skal være godkjent av produsenten av tetningsmembranen for å være et komplett system.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.