wildeside
Hvilket lim skal man velge for å lime fast gulvregel mot betong innendørs?

wildeside wildeside skrev:
Hvilket lim skal man velge for å lime fast gulvregel mot betong innendørs?
Ikke bra med tre mot betong.
Skaff en metallskinne isteden og lim med noe montasjelim.

Pl600 fungerer uten problemer både til betong og tegl, det har jeg brukt og sitter veldig hardt etter at det har herdet.

• Liker
wildeside
  • Laddar…
wildeside
S Stensson11 skrev:
Ikke bra med tre mot betong.
Skaff en plåtskena isteden og lim med noe montagelim.
Nå var ikke spørsmålet om det var bra eller ikke! Men gir et svar iallfall.
Grunnen ble fylt opp med 1,5 meter steinmaterial før platen ble støpt.
Det har vært festet en plast på betongen som har sittet der et år uten antydning til fukt, så jeg tror det er ganske risikofritt å lime treet direkte mot betongen.

• Liker
Intet
  • Laddar…
wildeside
Denniis Denniis skrev:
Pl600 fungerer uten problemer både til betong og murstein, det har jeg brukt og sitter veldig hardt etter at det har herdet.
Leste litt om PL600, føles som riktig lim.
Okey åpningstid = 10 min, da rekker man å smøre ut limet, montere regelen og sette i spenn før limet har herdet.

Nå var ikke spørsmålet om det var bra eller ikke! Men gir et svar uansett.
Marken ble fylt opp med 1,5 meter steinmateriale før platen ble støpt.
Det har blitt teipet fast en plast på betongen som har sittet der et år uten tegn til fukt, så jeg tror det er ganske risikofritt å lime trelektet direkte mot betongen.
Iofs. Vet ikke hvorfor jeg gjør meg bry😀

wildeside
S Stensson11 skrev:
Iofs. Vet ikke hvorfor jeg gjør meg besvær😀
Det vet ikke jeg heller!
Jeg spørre etter hvilket lim som var bra og du svarer "montagelim" det forstår jeg, men hvilken av alle alternativer skal man velge?
Plåtsskinne eller ikke spurte jeg ikke om.😉

Plåtskena eller ikke spurte jeg om.
Hvilken flaks du da hadde at noen likevel orket å gi et allmenngyldig bra svar.

wildeside
Alfredo Alfredo skrev:
For en flaks du hadde at noen likevel orket å gi et allmenngyldig bra svar.
Jeg er kjempe takknemlig for at jeg får svar og informasjon om slikt jeg ikke engang har spurt om!
Det hjelper meg virkelig mye i å løse spørsmålet mitt om hvilket lim som anbefales med svaret om å bruke plåtskena.😂

Det hjelper meg virkelig mye
Det kan hjelpe andre, hvilket er hovedformålet med forumet.

• Liker
Simon Jonsson4 og 4 andre
  • Laddar…
wildeside
Alfredo Alfredo skrev:
Det kan hjelpe andre, hvilket er hovedformålet med forumet.
😂😂😂😂
Er forumets hovedformål å hjelpe andre når man starter en tråd og spør om sine funderinger?
Trodde i min enfold at jeg stiller et spørsmål for å få svar på det jeg spør om og ikke hjelpe andre med svar med slikt jeg ikke spurte om.

Men fortsetter i den ånden da, her kommer et tips til i emnet men som ikke besvarer mitt spørsmål.
Bruk metallspikerplugg 5x22 til plåtskenan så slipper man lime.

Metallspiker for festing i betong, sett i nærbilde.
Dette er en fin spiker å feste ting med i betong.
Når jeg stiller et spørsmål, føler jeg meg egoistisk og vil bare vite rett svar, men når jeg leser andre spørsmål og svar, er det alltid ting å lære.
Jeg må uansett like den åpenheten.

PL400 finnes ikke det lenger?
En kompis tømte en halvfull tube PL400 ned i en halvfull oljekar, senere i uken når det skulle ryddes og oljen helles på tiltenkt sted, satt PL400 fast i bunnen av oljekaret og måtte sparkes bort.
Men PL600 høres jo ut som om det er en enda bedre oppfølger :-)
/Workingclasshero

wildeside
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
[bilde]
Dette er en hyggelig spiker å feste ting med i betong.
Når jeg stiller et spørsmål føler jeg meg egoistisk og vil bare vite riktig svar, men når jeg leser andre spørsmål og svar finnes det alltid ting å lære.
Jeg må likevel like den åpenheten.

PL400 finnes ikke det lenger?
En kompis tømte en halvfull tube PL400 ned i et halvfullt oljetråg, senere i uken når det skulle ryddes og oljen helles på anvist sted så satt PL400 fast i bunnen av oljetråget og måtte spettes bort.
Men PL600 høres jo ut som det er en enda bedre oppfølger :)
/Workingclasshero
Jeg har ikke noe imot at man legger til informasjon rundt emnet men jeg forventer meg at man har relevant informasjon som svar på spørsmålet som stilles i tråden.

Hva er forskjellen på PL 400 og 600? Har aldri forstått det.

wildeside
Intet Intet skrev:
Hva er forskjellen på PL 400 og 600? Har aldri forstått det.
PL400
Perfekt har utviklet for de fleste forekommende byggematerialer der høye krav stilles til miljø, sluttstyrke og enkel påføring.
PL400 Perfekt er et moderne elastisk og værbestandig konstruksjonslim basert på SP-polymer-teknologi som ved hjelp av luftens fuktighet herder til en sterk, fleksibel og bevegelsesopptakende limfuge.

Bruksområde​

For innendørs og utendørs bruk, først og fremst på tre, gipsplater, metall, byggplater, paneler, glass, keramikk.
Produktfordeler
  • Ekstrem startstyrke for tilsvarende produkt
  • Hurtigherdende
  • Elastisk
  • Høy mekanisk styrke
  • Fri fra Isocyanat, ftalater og løsemidler
  • Lave emisjoner, EC1+.
  • Kan brukes i lavere temperaturer ned til -15°C.
PL600
Vannbasert lim med en initial rask festeform evne som gjør det mulig å lime opp gjenstander direkte på vegg uten støttefiksasjon. Styrken på limfugen øker med tiden.

Bruksområde​

For liming og oppsetting av lekter, lister, foringer, paneler, plate materiale, beslag, ventilatorhetter, keramiske fliser (ikke i våtrom), hyller, skap mm innendørs av / mot: Tre, MDF, gips, kork, celleplast, PVC, plast (prøv først), metall, aluminium, messing, kobber, glassfiber, tegl, stein, puss, betong.
Produktfordeler
  • Fester umiddelbart
  • Fester på fuktige overflater
  • Fyllende
  • Lukt og løsemiddelfritt
  • Overmalbart

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.