Hei!
Jeg trenger å kjøpe en ny innerdør i gammel stil. Dooria Kungsäter 525 er den eneste jeg finner som matcher mine gamle speildører. Men når jeg leser her på Byggahus ser det ut til at Dooria har varierende kvalitet på produktene sine. Dørene det er snakk om er jo ganske dyre, så jeg lurer på om man tør å kjøpe disse. Noen som har erfaring med disse dørene?

//Johan

Vi satte inn en Kungsäter 1330 ytterdør i høst og det var ingen problemer med den...

Jeg tror at det er slike dører jeg har i hele huset, men de er jo kjøpt for ti år siden..... Noen dører fikk små sprekker i rammene på speilene når de hadde vært hos meg en stund, men dette reklamerte jeg og fikk et nytt dørblad. For øvrig har jeg ingenting å bemerke på form eller funksjon. Dessverre sier vel dette ingenting om kvaliteten på disse dørene i dag.

Nå har jeg fått hjem og montert dørene mine. Førsteinntrykket er veldig solid. Men jeg klarte å kjøpe en lydisolert karm, dvs med gummilist. Får se hvordan det høres ut når byggingen er ferdig.

Så vidt jeg kan se er de hvitere enn standard 0502-Y. Det synes jeg i og for seg er bra, men jeg må nok male om en smyg.

Nå skal det bli spennende å se om de holder seg fine også.

//Johan

johel572 johel572 skrev:
Nå har jeg fått hjem og montert dørene mine. Førsteinntrykket er veldig solid. Men jeg klarte å kjøpe en lydisolert karm, dvs med gummilist. Får se hvordan det høres ut når byggingen er ferdig.

Hva jeg kan se er de hvitere enn standard 0502-Y. Det synes jeg for så vidt er bra, men jeg må nok male om en smyg.

Nå skal det bli spennende å se om de holder seg pene også.

//Johan
Fortsatt fornøyd med døren?

Vi har 5 Kungsäter (Dooria i dag) modell 525 i vårt hus fra 1969 og planlegger nå å sette inn en dør til. Gøy at samme modell finnes å kjøpe 50 år etter at huset ble bygd.

Oi, var det fem år siden jeg kjøpte dørene mine. Hvor blir tiden av?

Jeg er superfornøyd med dørene jeg kjøpte. De er like fine og rette som da jeg kjøpte dem.

Den lydisolerte karmen var dog ingen høydare da man må trykke litt for å åpne og lukke lydløst.

• Liker
arowe17
  • Laddar…
johel572 johel572 skrev:
Oj var det fem år siden jeg kjøpte mine dører. Hvor blir det av tiden?

Jeg er superfornøyd med de dørene jeg kjøpte. De er like fine og rette som når jeg kjøpte dem.

Den lydisolerte karmen var dog ingen høydare da man må trykke litt for å åpne og lukke lydløst.
Takk for tilbakemeldingen. Ja, lydisolert karm føles litt som overkurs for oss. Husker du hva du betalte for dørblad og karm? Og hvor du kjøpte det?

Jeg kjøpte på bygghemma.se 3200kr per dør og 1500kr for den lydedemper karm. Dette var 2014.

• Liker
arowe17
  • Laddar…
Just bygghemma ser ikke ut til å ha den vi er ute etter, modell 525.

johel572 johel572 skrev:
Jeg kjøpte på bygghemma.se 3200kr per dør og 1500kr for den lyddemper karm. Dette var 2014.
Jeg fikk svar fra K-Bygg i går:
"Swedoor som nå mer har overtatt Dooria/kungsäter gjør ikke akkurat den 525 i kungsäter serien. Deres craft 05 ser lik ut så tilbyr den i stedet."

3500:- inkl karmpakke.

• Liker
johel572
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.