Hei, holder på med en renovering/nybygging av et "mindre" hus beregnet for hobby. Har nå i sommer flyttet den første delen av huset, der "fotavtrykket" er ca 3,50m x 3,60m. Det kommer en like stor del til av den andre enden av huset.

Meningen var å forlenge disse med en nybygd mellombit. Har fått et fint tips om å gjøre mellombiten litt større så den bryter av lengden på huset (totalt ca 14m) og det gjør sannsynligvis huset (mye) mer tiltalende.

Har allerede laget 2 par søyler som har en ytre mål av 3,7 m der bærelinjen skal legges.

Med en bredere nybygget mellombit så bør jeg selvfølgelig sette søylene lengre ut, men jeg ønsker å beholde det "søyle ytterkant" målet jeg allerede har 3,7m. Sender med et bilde av egenlaget "tegning", spørsmålet er hvor langt utspring kan være før gulvlekterne blir "triste"? Se nederste tegning på bildet, kan også si at utspringet fra ytre kant bærelinje ikke blir mer enn 400mm

Håndtegnet skisse av gulvregler og bjelkelag med mål, viser bærende bjelker, utstikk i byggets struktur, inkludert pilarer markert med piler.

Huset blir noe standard bygget med 6 tommers vegger +2 tomme inne/ute, takstoler blir sannsynligvis 200+ da isolasjonen skal bli tilstrekkelig og kommer også til å ha skråtak til tross for at høyden på innervegger er rundt 230cm, så vekten av tak og vegger hviler da på det "utspringet", vekten her er sannsynligvis noe "normalt" eller noe lavere.

Med vennlig hilsen Hans O

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.