Var på visning av et Trivselhus på Asteroidveien i Växjö i dag og det hadde en av de flotteste fasadene jeg har sett:P Noen som vet hvordan de får til det knudrete helt perfekte resultatet?

LLLVäxjö skrev:
Var på visning av et Trivselhus på Asteroidvägen i Växjö i dag og det hadde en av de peneste fasadene jeg har sett:P Noen som vet hvordan de får til det knudrete helt perfekte resultatet?
nå vet jeg jo ikke hvordan det huset du har sett ser ut, men bortsett fra at det finnes en rekke forskjellige merker og systemer å bruke, vil jeg påstå at det er måten å påføre ytpussen på som gjør at det ser forskjellig ut.
De fleste ytpusser sprøytes på, men det blir nok stadig vanligere å stryke på med stålsleven/plastskrape, slik ble vår puss gjort i hvert fall, som deretter glattes ut, den får et knudret resultat som er mer "perfekt" enn sprøytet puss.

Sprøytet kan den nok være. Det så ikke ut som om den var utsmurt med skurebrett, men som om man hadde blandet grov sand i tykk maling omtrent.

LLLVäxjö skrev:
Sprøytet kan den nok være. Det så ikke ut som om den var smurt ut med skurebrett, men som om man hadde blandet grov sand i tykk maling omtrent.
nja, men selv om det er en steinstørrelse på for eksempel 1-3 mm gjelder jo både sprøyting og håndpålegging, samme bøtte med maling kan altså både håndpålegges eller sprøytes,
hva jeg mener med at det blir et mer perfekt resultat ved håndpålegging er jo opp til hver og en å bestemme

Hei! Den fine pussen er Sto silco 1.5 mm struktur som er håndskurt. Det gleder meg at du liker den, for det er vi som har utført arbeidet.

MVH

Alexander på Felosann i växjö.

• Liker
Fam H
  • Laddar…
Håndskurt er det som gjøres mest i dag, det gir et mer genuint utseende og når det gjelder arbeid på en villa så er det stort sett ingen større tidsforskjell!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.