Ser denne stolpen (95x95) ut til å være korrekt trykkimpregnert? Hadde forventet at mer eller mindre hele snittet skulle være grønt. I det minste noen cm inn. Jeg forstår at impregneringsvæsken ikke kan trenge inn i kjerneveden. Men hvis det var på grunn av det, burde impregneringen følge en av årringene, ikke sant? Nå ser det mest ut som stolpen har blitt dårlig impregnert generelt, synes jeg. Er ekspertene enige?

Stolpe av tre (95x95) med synlige årringer på tversnittet, delvis lys med mørkere ytterkant, liggende på gress.

Det der er kjerneved! Det går ikke an å trykkimpregnere det, for det er allerede impregnert med kvae. Bare svellen kan trykkes. Vær lykkelig, den "varer livet ut."

• Liker
bjoma
  • Laddar…
L
Jeg synes det ser ganske normalt ut for den tettheten på årringene. Sender med et bilde av 3 stk. 45x95 lekter fra samme batch, med litt forskjellig "impregneringsgrad". Den høyre av de 3 nedenfor har virkelig ekstrem tetthet på årringene, da blir det knapt noe grønt i det hele tatt på innsiden av kjernevirket.
Tre tredimensjonale trestykker med varierende tetthet av årringer og impregneringsgrad. Det høyre stykket har svært tette årringer.

• Liker
bjoma
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.