Sitter koblingsboksen på utsiden?

useless useless skrev:
Sitter eldosan på utsiden?
nei, den sitter i en yttervegg.

Jschoenf87 Jschoenf87 skrev:
ja, det er ikke optimalt men elektrikeren sa ok hvis man tetter ordentlig rundt boksen. noe som ikke ble gjort åpenbart
Tror du misforstår, problemet er luften i flexslangene som da blir nedkjølt og kan kondensere og så renne ned til boksen. Om utur forårsake kortslutning.

Går å forhindre luftvandring ved å tette røret i en ende med isolasjon eller lignende, men føles som en unødvendig løsning da man i stedet kan legge slangene på varme siden isolasjonen og unngå problemet helt.

nei, den sitter i en yttervegg.
Ja, det var jeg som ble lurt av all plasten på siste bildet. Jeg antar at det ikke sitter plast på begge sider av veggen...

C Cerb skrev:
Tror du misforstår, problemet er luften i flexslangene som da blir nedkjølt og kan kondensere og deretter renne ned til boksen. Om utur forårsake kortslutning.

Går å forhindre luftvandring gjennom å tette røret i en ende med isolasjon eller lignende, men føles som en unødvendig løsning da man i stedet kan legge slangene på varme siden av isolasjonen og unngå problemet helt.
ok! når vi åpner veggen skal jeg sørge for at det blir tett i rørene

useless useless skrev:
Ja, det var jeg som ble lurt av all plasten på det siste bildet. Jeg antar at det ikke sitter plast på begge sider av veggen...
nei mot innsiden er det en dampsperre, så isolering og vindsperre

ok! når vi åpner veggen skal jeg sørge for at det blir tettet i rørene
Nei, legg dem i stedet på den varme siden av isoleringen.

ok! når vi åpner veggen skal jeg sørge for at det blir tettet i rørene
Man trenger ikke åpne veggen for å tette rørene. Holder å åpne boksen.

• Liker
Jschoenf87
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.