Hei alle,
Jeg har tenkt å bygge et uterom for høst/vår, altså uoppvarmet om vinteren. Grunnlaget er tenkt å bestå av en støpt plate (uten gulvvarme) med klinker oppå.

Nå til mine spørsmål;
1. En byggmester med godt rykte mener at det ikke er nødvendig med noen drenering for denne platen, fordi "takrennen tar seg av det meste". Dette høres merkelig ut i mine ører, hva sier dere?

2. Finnes det noen anbefalinger for hvor mye isolasjon man skal ha under betongen?

Legger ved et bilde av hvordan huset ser ut og plasseringen av det nye uterommet.

Mvh
Andreas
 
  • Planløsning av et hus som viser eksisterende rom og plassering av planlagt uterom med målene 7490 mm x 3700 mm.
Er vel bare å legge ned en slange i forkant og koble sammen med eksisterende drenering?

200 celleplast duger utmerket.
 
surris
Må og må. Klarer seg sikkert uten, men hvorfor ikke legge slange når man likevel holder på...
Behøves ikke mer enn 100mm om du ikke skal ha noen varme der ute.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.