Hei alle,
Jeg har tenkt å bygge et uterom for høst/vår, altså uoppvarmet om vinteren. Grunnlaget er tenkt å bestå av en støpt plate (uten gulvvarme) med klinker oppå.
Nå til mine spørsmål;
1. En byggmester med godt rykte mener at det ikke er nødvendig med noen drenering for denne platen, fordi "takrennen tar seg av det meste". Dette høres merkelig ut i mine ører, hva sier dere?
2. Finnes det noen anbefalinger for hvor mye isolasjon man skal ha under betongen?
Legger ved et bilde av hvordan huset ser ut og plasseringen av det nye uterommet.
Mvh
Andreas