Jeg har googlet, lett og fundert og finner ingen god løsning for å lede bort vann eller "fuge" slik at vannet ikke skal renne inn gjennom den tenkte veggen.
Hvordan ville dere bygget et uterom der et hjørne står på fjell ifølge bildet?
Jeg tenker at det kan være vinduer der og "plank" under vinduene - men hvordan bygger jeg med tanke på vannet som kommer til å renne nedover fjellet?!
Hvordan ville dere bygget et uterom der et hjørne står på fjell ifølge bildet?
Jeg tenker at det kan være vinduer der og "plank" under vinduene - men hvordan bygger jeg med tanke på vannet som kommer til å renne nedover fjellet?!
Det gikk sånn passe å få svar men nå skal jeg søren meg bygge uterommet mitt..
Spor i berget er jo topp men hvordan bygger jeg det som vannet renner mot sas..
Noen idé om jeg skal bore armeringsjern, leca, fylle under med ekspanderingsgrunks?
Eller armeringsjern, bygge en ramme, støpe med sement/betong med vanntettende jox og evt. fylle i glipper med ekspanderingsjox?
Eller noe annet måte? Lever på håpet om høyere kunnskaper.
Spor i berget er jo topp men hvordan bygger jeg det som vannet renner mot sas..
Noen idé om jeg skal bore armeringsjern, leca, fylle under med ekspanderingsgrunks?
Eller armeringsjern, bygge en ramme, støpe med sement/betong med vanntettende jox og evt. fylle i glipper med ekspanderingsjox?
Eller noe annet måte? Lever på håpet om høyere kunnskaper.
Spor berget utvendig så du kan lede vannet bort, borre og dubbe, forme, støp med grovbetong. Du trenger ikke "jox" og om du skal ha berget synlig inne i det uoppvarmede uterommet trenger du ikke sprenge.A AnBjaBoo skrev:Det gikk såder å få svar men nå skal jeg bannemeg bygge uterommet mitt..
Skjær i berget er jo topp men hvordan bygger jeg det som vannet renner mot sas..
Eller armeringsjern, bygge en ramme, støpe med sement/betong med vanntettende jox og eventuell fylle i glipper med ekspanderingsjox?
eller noe annet måte? Lever på håpet om høyere kunnskaper
Takk! Og da tenker du at jeg tegner form på formplyfa, sager til, tetter og støper (etter dybel)? Forsøkte å finne tips på hvordan tegne opp (har sett sammenligning mot ujevnt vegg med kloss og blyant men dette er jo ujevnt og skrånende berg..)F fribygg skrev:
Formplyfa virker unødvendig vanskelig og dyrt for den der lille fjellknausen, har du ikke noen plankebiter liggende kan du med fordel bruke 20mm råspont som form.A AnBjaBoo skrev:
Klikk her for å svare