Planlegger å bygge et uterom og som er sendt inn for byggetillatelse. Har fått beskjed om at søknaden om byggetillatelse må kompletteres med "Brann-PM" og teknisk beskrivelse. Noen som har erfaring med disse spørsmålene?
Om jeg har lest riktig på Boverkets side så beskrives IE30 som skal brukes om tilbyggingen er nærmere enn 4 meter.
På kortsiden så vil uterommet være 4,4 meter til naboens bod og uterommet består av Willabs sikkerhetsisolerglass (4 mm sikkerhetsenergiglass + 9 mm argongass + 4 mm sikkerhetsglass). Erfaring med brannsikkerhetsklasse?
//Janne
Om jeg har lest riktig på Boverkets side så beskrives IE30 som skal brukes om tilbyggingen er nærmere enn 4 meter.
På kortsiden så vil uterommet være 4,4 meter til naboens bod og uterommet består av Willabs sikkerhetsisolerglass (4 mm sikkerhetsenergiglass + 9 mm argongass + 4 mm sikkerhetsglass). Erfaring med brannsikkerhetsklasse?
//Janne
Vil oppdatere at vi fikk byggetillatelse til slutt uten større problemer.
Ingen endringer måtte gjøres fra de opprinnelige tegningene.
Det jeg la til innledningsvis på egen beslutning, var 2 lag gips på innsiden av den ene veggen for å oppnå IE30.
Ingen endringer måtte gjøres fra de opprinnelige tegningene.
Det jeg la til innledningsvis på egen beslutning, var 2 lag gips på innsiden av den ene veggen for å oppnå IE30.
Klikk her for å svare