Noen som vet hvorfor de "mindre profesjonelle" byggevarehandlerne selger ytterpanel med tykkelsen 21mm mens de mer profesjonelle har 22mm?
Hvorfor denne forskjellen bortsett fra prisen (om det er prisforskjell)?
Det er veldig irriterende hvis man kjøper trelast parti- eller stykkevis og må holde øye med dette hele tiden.
På den andre siden kanskje 1mm ikke merkes.
/P
Hvorfor denne forskjellen bortsett fra prisen (om det er prisforskjell)?
Det er veldig irriterende hvis man kjøper trelast parti- eller stykkevis og må holde øye med dette hele tiden.
På den andre siden kanskje 1mm ikke merkes.
/P
Vet ikke hvorfor, men jeg har også lagt merke til forskjellen. Jeg har også merket at spontat virke heller ikke er standardisert - når jeg supplerte fra et annet byggevarehus så var det lengre fjær (eller muligens grunnere not), noe som førte til at det ble en veldig synlig sprekk (2-3 mm) i skjøten mellom den ene og den andre merket...
Sist redigert:
Synes det er forskjell på hver eneste trelasthandel jeg har vært på. Sannsynligvis har hvert sagbruk sine egne maler.
Har aldri reflektert over at det skulle være akkurat mellom "mindre proffe" (hva det nå enn innebærer) byggevarehandlere og øvrige.
Har aldri reflektert over at det skulle være akkurat mellom "mindre proffe" (hva det nå enn innebærer) byggevarehandlere og øvrige.
Om man sier det sånn, at det jeg har sett er at på for eksempel bauhaus og byggmax har de ikke 22mm men kun 21mm på ytterpanelet. Mens beijers og andre lignende som retter seg mer mot yrkeskunder så har man ikke 21mm men 22mm. Så da lurer man selvfølgelig på hva det skyldes. Ulike sagbruk, leverandører eller er det sånn at 22mm er "bedre" på en eller annen måte?
Klikk her for å svare