Jeg hadde tenkt å bygge en chins-stativ og en dips-stativ som skal stå ute.
Tanken er at de skal være i 95x95 trykkimpregnert bortsett fra selve håndtakene, der jeg trenger noe rundt i en diameter på cirka 30-40 mm.
Rundstav liknende vurderer jeg, men er usikker på om den holder. Dips-stativ trenger jo å tåle cirka 50 kg (spennvidde ca 100 cm) per håndtak, og chins-stativ 100 kg (ca 100 cm spennvidde). denne https://www.beijerbygg.se/privat/sv...verk/rundstavar/rundstav-furu-33mm-obehandlad
Hva skal jeg i så fall behandle dem med? Det trenger å være noe ikke-klissete og helst heller ikke giftig, men som likevel kan stå ute.
Her er to bilder på hvordan jeg har tenkt det dips-stativet:
Skulle også tro at rør i metall er bedre enn tre - har det i min chinsstang utendørs. Hvis rørene blir glatte kan man vikle litt sportstape rundt for bedre grep.
En fundering, trykkimpregnert er jo ganske utrivelig, og det er jo en risiko for at man kommer til å berøre det når man trener. Kan det være et alternativ å bygge den i byggregel på 95x95 isteden og overflatebehandle den, og kanskje stille den på noen lecablokker eller lignende så den ikke er i direkte kontakt med bakken?
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.