Som topic, kan man bruke utendørsgips inne?
Kan ev kjøpe løs utendørsgips billigere enn vanlig gips, spiller det noen rolle om man bruker det til innervegger?

P
nino nino skrev:
Som topic, kan man bruke utendørsgips inne?
Kan ev kjøpe løs utendørsgips billigere enn vanlig gips, spiller det noen rolle om man bruker det til innervegger?
Nei det går ikke da de har et belegg som ikke sparkel og maling kan garanteres vedhefting..

• Liker
nino
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Nei det går ikke da de har en belegg som ikke sparkel og maling kan garanteres vedheftning..
Ok, det var typisk ☹️

• Liker
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Gjetter at det kan være vanskelig å overflatebehandle den.

Rediger: To på den.

Skal sjekke prisen på den, kan jo bruke den som mellomskive hvis jeg skal doble gips for lydisolering.

P
nino nino skrev:
Skal sjekke prisen på den, kan bruke den som mellomplate hvis jeg skal doble gips for lydisolering
Men de er oftest bare 9mm så det blir ikke det samme som en 12-13mm gips..

Rejäl skrev:
Men de er ofte bare 9mm så det blir ikke det samme som en 12-13mm gips..
Dette var 13mm 900*2400

P
nino nino skrev:
Det her var 13mm 900*2400
Ok spørsmålet er jo da hva slags plate det er?

Rejäl skrev:
Ok spørsmålet er jo da hva slags plate det er?
Gyproc GEE 13 Ergolite

Lett vekt gipsplate Gyproc GEE 13 ErgoLite. Brukes til innvendige vegger og tak for romavskilling og brann- eller lydhemmende konstruksjoner.

• Liker
nino
  • Laddar…
Hmm

Kan de hete gple 13 planum ergo 3?

• Haha
cpalm
  • Laddar…
P
nino nino skrev:
Gyproc GEE 13 Ergolite
Men det är väl ingen utegips?

Nei det stemte ikke heller...
Rejäl skrev:
Men det er vel ingen utegips?
Nei jeg ser det...
Har bare selgerens annonse å gå på og da står det utendørsgips samt disse 2 Artnr
For min del er det jo bare bra om det er innendørs gips, da kjøper jeg alle

• Liker
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Hentet 44 plater for 2000
Den som skulle være ute gips er blåfarget og lettvekt, men hvis man ser på Gyproc så er jo det innvendig.
Bra for meg men man blir jo litt fundersam for selgerens regning som har kjøpt et nybygg og der denne platen er montert utvendig...

Kanskje det ikke spiller noen større rolle om man var rask med gips så ytterpanel?

C
nino nino skrev:
Bra for meg men man blir jo litt fundersam for selgerens regning som kjøpt et nybygg og der denne platen er montert utvendig...
Du kanskje skal høre fra deg og tipse...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.