Etter at et stort tre la seg over stalltaket så må det utbedres og samtidig byttes de gamle takpannene til plater, under pannene ligger det "pärttak" (usikker på navnet) dvs tynne plater overlappende.
for at det skal bli så bra som mulig og billig hvordan skal man da gå frem? skal man legge lekter oppå pärttaket og la dette være igjen eller må noen annen form for kondensbeskyttelse ovenpå? det er ingen isolasjon under og det er god sirkulasjon i hele bygningen,
min tanke var bare å rive av pannene, bytte det som er dårlig og legge lekter og platene oppå. hvordan/hva bør man gjøre der undertaket mangler, kommer kondens til å skape problemer hvis man ikke har et undertak?
Er det innkommende EL du har som kommer der ?????
Eller det er frakoblet kanskje ?
det er innkommende el, men ikke de 3 som vises på bildet for de er frakoblet, men 2 stk som sitter lenger til høyre på bildet men som er like og mates fra en stolpe med sikringsskap....(sikringen er skrudd ut ) det er ikke jeg som bor der, men han som eier gården har prøvd å få vattenfall til å komme og grave ned ledningene da bolighuset og den andre stallen mates likadant
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.