Jeg tenkte å bygge en trapp i tre ved inngangen. Den skal se ut stort sett nøyaktig som i filmen. Det er imidlertid et problem. I videoen fester de planken under døren rett inn i grunnmuren. Jeg vil ikke bore i grunnmuren. Finnes det noe annet måte å få trappen til å stå stødig uten å måtte bore inn i husets grunnmur?

Gjør som de har gjort i forkant, sett den på blokker.

Du kan legge i ballast før du skruer på de øverste lagene og/eller skru i betongsteinen hvis du tror den kommer til å bevege seg.

Z z_bumbi skrev:
Du kan legge i ballast før du skrur på de øverste lagene og/eller skru i betongsteinen om du tror den kommer til å bevege seg.
Unnskyld?

Centano Centano skrev:
Gjør som de gjort i framkant, sett den på blokker.
Det er sant! Men vil ikke trappen bevege seg da?

M Förstagångsköparen skrev:
Det er sant! Men vil ikke trappen bevege seg da?
Det er der ballast kommer inn, fyll trappen med gamle betongplater eller lignende.

pacman42 pacman42 skrev:
Det er der barlasten kommer inn, fyll trappen med gamle betongplater eller lignende.
Jeg googler barlast, men får bare opp litt informasjon om båter. Hva akkurat er barlast?

P
M Förstagångsköparen skrev:
Jeg googler ballast, men får bare opp litt informasjon om båter. Hva er egentlig ballast?
I ditt tilfelle vekter som holder trappen på plass…

Så lenge du har et flatt, stabilt og dreneret underlag skal trappen ikke flytte på seg.

Centano Centano skrev:
Så lenge du har et flatt, stabilt og drenert underlag skal trappen ikke flytte på seg.
Jo, det gjør den. Om vi antar at man alltid vil gå til venstre eller komme fra venstre, vil det bli mange små dytt på trappen som flytter den en brøkdel av en millimeter innimellom. Særlig når det er minusgrader.

/ Vis av erfaring

• Liker
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Jeg har trappen min på pilar, både i forkant og mot huset. Bruker man blokk som i filmen, kan man bruke vinkeljern for å feste den i blokkene.

• Liker
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.