Hei

Jeg skal legge nytt parkettgulv i et rom på 15kvm på betongplate i et 70-tallshus.
Platen er ganske tynn.
Jeg tenkte ikke å komplisere det, jeg har aldringsbestandig byggplast til overs fra å ha isolert overetasjen,
jeg tenkte at jeg legger det i bunnen av platen, og så ruller ut gulvfoam som jeg også har til overs fra overetasjen.

Kan man gjøre det slik eller bør man kjøpe gulvunderlag med innebygd fuktsikring?

Har du prylarne over så kjør på det!

Du kan begynne med å tape fast 1m2 plast på platen over 2 døgn og se om den blir fuktig. Du ser det som kondens på plasten.
Om den blir fuktig stenger du inne fukten med din metode og det kan flytte et fuktproblem til vegger eller skape lukt. Da er det bedre å ha knoppmatte (platon) under så viss ventilasjon kan skapes.

C corre skrev:
Du kan begynne med å teipe fast 1m2 plast på platen over 2 døgn og se om den blir fuktig. Du ser det som kondens på plasten.
Om den blir fuktig stenger du inn fuktigheten med din metode og det kan flytte et fuktproblem til vegger eller skape lukt. Da er det bedre å ha knottmatte (platon) under slik at viss ventilasjon kan skapes.
Tror ikke det blir kondens, har i et annet rom i påvente av renovering midlertidig lagt byggplast over hele som har ligget et halvt år og så plater oppå, og der er det knusktørt. Men det har vært problemer med lukt i huset tidligere. Stubbloftbytte, forbedring av ventilasjon mm er gjort. Som du beskriver det stenger man inne eventuell fukt med for eksempel kährs egne gulvunderlag med innebygd fuktsperre også?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.