5.484 lest ·
10 svar
5k lest
10 svar
Umulig å finne lange paneler til vindski
Medlem
· stockholm
· 47 innlegg
Det er så godt som umulig å finne trevirke til mine vindskier i Stockholm...jaget 22mmx145mm i lengder over 5m til huset men ikke.
Lengste jeg fant var 4.8m...5.4m finnes ikke hos noen av de store (Bauhaus/ByggOle/Silvan mm) og ikke engang hos sagbruk går det an å få tak i slike.
Hvordan gjør alle andre...lappe sammen 2 stk kortere...ikke noen brta løsning akkurat til vindskier (veldig utsatt for vind og vær) ...men snart må jeg gi meg om ikke noen kan tipse om en god kilde i Uppland eller sør for Stockholm.
Noen????
Lengste jeg fant var 4.8m...5.4m finnes ikke hos noen av de store (Bauhaus/ByggOle/Silvan mm) og ikke engang hos sagbruk går det an å få tak i slike.
Hvordan gjør alle andre...lappe sammen 2 stk kortere...ikke noen brta løsning akkurat til vindskier (veldig utsatt for vind og vær) ...men snart må jeg gi meg om ikke noen kan tipse om en god kilde i Uppland eller sør for Stockholm.
Noen????
det der kan jo være litt tricky, det avhenger litt av hva sagbrukene har å levere for øyeblikket, selv om byggevarehuset vil ha lange biter så kan de ikke levere det akkurat da. men så plutselig får de lange stokker og da er det ingen problemer. man må nok ringe rundt og sjekke eller be byggevarehuset om å sjekke med sagbruket om de kan få lange biter til neste levering, men da må man jo vente en stund.
Ring og sjekk med noen av Småsågarna i Uppland.ashleyjonathan skrev:
Medlem
· stockholm
· 47 innlegg
Takk for tipset...ringte rundt hele dagen i går uten at noen hadde hjemme...men som dere sier er det bare å avvente til neste leveransen...å pusle sammen 2stk føles feil...heller gjør jeg rett fra begynnelsen
Hos en velassortert trelasthandel skal du kunne få tak i lengder opp til 5400 mm. Lengre enn det blir vanskelig da det har litt med maskinene og håndteringen å gjøre. Trenger du lengre må man bestille direkte fra sagbrukene.
fingerskjøtet kan du få den lengden du vil ha
Medlem
· stockholm
· 47 innlegg
Til slutt klarte jeg å finne 4 stk på 5.4m på Optimera i Länna! Men etter mye leting....
Klikk her for å svare