Medlem
· Östergötland
· 1 innlegg
Når vi bygde hus i fjor var vi dumsmarte og kjøpte uisolert garasje, med konsekvensen at garasjen/boden består av mye stendere og ytterpanel. Nå vil jeg sette opp innvendige vegger slik at man kan få litt orden og system med kroker og hyller osv.
Jeg har blitt tilbudt av snekkeren vår å kjøpe hans overskudd på isolasjon til en billig penge. Jeg sa at jeg ikke hadde tenkt å varme opp garasjen så jeg trengte ikke isolasjon. Da syntes han at det var like greit å isolere mens man holdt på. Men spørsmålet mitt er da; finnes det noen ulempe med å isolere uten å ha som hensikt å varme opp garasjen? Og kan det finnes andre fordeler med å isolere garasjen uten at man varmer opp den?
Jeg har blitt tilbudt av snekkeren vår å kjøpe hans overskudd på isolasjon til en billig penge. Jeg sa at jeg ikke hadde tenkt å varme opp garasjen så jeg trengte ikke isolasjon. Da syntes han at det var like greit å isolere mens man holdt på. Men spørsmålet mitt er da; finnes det noen ulempe med å isolere uten å ha som hensikt å varme opp garasjen? Og kan det finnes andre fordeler med å isolere garasjen uten at man varmer opp den?
Jeg ville uansett isolere. Ikke mange kroner for å øke garasjens verdi og bruksområde.
Med en isolert garasje kan du male vinduene om vinteren istedenfor om sommeren for eksempel.
Bare å sette inn et par billige elementer hvis du vil ha det varmt.
Med en isolert garasje kan du male vinduene om vinteren istedenfor om sommeren for eksempel.
Bare å sette inn et par billige elementer hvis du vil ha det varmt.
Litt vanskelig å i ettertid komme på at det kunne kanskje brukes til noe annet enn garasje og da måtte rive innervegger for å isolere. Bare dumsnilt å ikke gjøre det når det skal settes opp innervegger.
Klikk her for å svare