Hei! Har satt opp et mindre Elfa-system bestående av to skinner. Deretter skal det på to 70cm lange hylleplater samt en skrivebordsplate.
Når jeg skulle skru i den siste skruen, merker jeg at skinnen stikker ut litt fra veggen fordi veggen er ujevn. Så skruen fester ikke ordentlig. Også slik at akkurat det hullet ble litt stort og jeg brukte PL400, så skruen og pluggen beveger seg. Hva bør jeg gjøre nå? Bare la det være og anta at resten av de fem skruene og pluggene holder, eller utbedre det siste hullet på en eller annen måte?
Når jeg skulle skru i den siste skruen, merker jeg at skinnen stikker ut litt fra veggen fordi veggen er ujevn. Så skruen fester ikke ordentlig. Også slik at akkurat det hullet ble litt stort og jeg brukte PL400, så skruen og pluggen beveger seg. Hva bør jeg gjøre nå? Bare la det være og anta at resten av de fem skruene og pluggene holder, eller utbedre det siste hullet på en eller annen måte?
Lettbetong!
Medlem
· Blekinge
· 11 704 innlegg
Har du 5 skruer/plugg i hver skinne?
Hva er dimensjonen på skruene?
Hva er dimensjonen på skruene?
Tre i hver skinne. Så totalt seks, men da en som ikke sitter så bra.
Diameter: 5,5 mm
Lengde: 64 mm
Skal ikke være noe veldig tungt på hyllene øverst. Hyllene 70 brede
Diameter: 5,5 mm
Lengde: 64 mm
Skal ikke være noe veldig tungt på hyllene øverst. Hyllene 70 brede
Sett en distanse som tar opp mellomrommet og se om du får skruen til å dra noe.
Jeg ville nok gjort begge deler. Så finnes det lettbetongskrue som pleier å funke veldig bra. Disse skrur man inn uten plugg. Man borer et styrhull og deretter skrur man inn skruen uten plugg. Du får prøve deg frem litt.J jonasnjonasn skrev:
Klikk her for å svare