Hei! Mitt rekkehus fra 1975 har en enkel kald bod. Panelet er slitt så jeg bytter deler av det, og etter riving så ser "grunnlaget" ut som på bildene: Skikkelige bjelker danner en ramme som ligger direkte på sand?! Asfalt støpt i rammen.

Et av hjørnene har sunket betydelig, opptil 10 cm. Hva i all verden er det som holder opp huset? Det kan vel ikke bare stå på sanden? Er det asfalten på en eller annen måte?

Jeg vurderer å løfte hjørnet med en jekk, grave ned en lecablokk under rammen og legge på bunnpapp.

Hva tror dere, kan det fungere?

• Treramme på betongheller i et kaldt skur, delvis nedsunket i sanden, omringet av asfalt og grus.
  • Bygård fra 1975 med treramme på sand, asfalt i midten. Et av hjørnene har sunket betraktelig.
Jeg fikk ikke noe svar, men kjørte uansett! Ikke akkurat "frostfrist dybde" men betydelig bedre enn tidligere tenkte jeg. Jeg klarte å løfte huset til stort sett vater, samt rette opp med diagonalt spennbånd og deretter spikerbånd.

Det eneste problemet nå er at døren ikke går an å lukke :)

• Byggprosjekt med åpen veggkonstruksjon, oransje bånd for støtte; utgraving under fundament, gul bøtte og verktøy i bakgrunnen.
  • En betongfundament med en oransje stropp og grått stoff er plassert under et hus for å rette opp konstruksjonen.
  • Liker
Litengubbe
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.