2,35 høres langt ut.

Jeg bygde et gjerde med blant annet 28x45-ribber og hadde ca 2 meter mellom stolpene. Jeg måtte sette en ribbe i midten som støtte. Det ble ganske pent det også faktisk. Generelt tror jeg de fleste pleier å kjøre 1,8 mellom stolpene.

For at det slo seg eller hang ribber? Bilde?

Risikoen er at de liggende ribbene blir litt banan med årene med så langt mellomrom mellom stolpene, halvere avstanden eller lignende ville jeg ha gjort.

Jeg gjorde det i forebyggende hensikt. Dog savnet jeg å skru noen ribber og de ble krokete (noe som gikk å rette til noenlunde ved å skru de fast).

Jeg antok allerede fra starten at jeg hadde litt langt, men siden jeg ikke vil grave flere hull enn nødvendig så gjorde jeg det slik. Og det ser ut til å fungere bra og ser ikke rart ut.

Hvit hagemøbelsett med bord og stol på en treterrasse, hvitt rekkverk i bakgrunnen. En hund ligger på terrassen i solen.

Sånn gjorde jeg det, vil man så male om de hvite ribbene, sitter de vertikale 45x45 med tre skruer i hver, bare skru av og trykk ut rekkverket og mal innendørs under tak.

Samtidig kan du behandle de trykte stolpene med en mørk terrassebeis!

Overliggeren føles som noe man kan bytte når det blir dårlig i stedet, man må jo ha en plan ølholder ;)

• Liker
Azze80 og 3 andre
  • Laddar…
Snyggt der Joachim!! Så får det bli, tenker skru fast 21x70 ytterpanel som ribber i 45x45 lekter som i sin tur sitter fast i stolpene! Tenker også ta hellohello's tips med en stående ribbe i midten. Tenker ha en skrå overligger i mellom stolpene, størrelse usikker. Siden det ikke er for en terrasse men rundt huset så kommer jeg nok ikke henge der så mye med en øl :-)

Rødt mursteinhus med rødt tak, veranda med hvit rekkverk, to vinduer, hvit dør og en liten hage foran. Gjerde og søppelbøtte i forgrunnen.

• Liker
Marcussjogren
  • Laddar…
Skal dit med en overligger også, det er bare grunnmalt nå. Tilfellet var verre enn jeg hadde tenkt meg og måtte gjøre mange justeringer, er ikke helt fornøyd ennå da det er forskjellige høyder på venstre og høyre side men som det ser ut nå så er jeg tvunget til å gjøre sånn ellers blir gapet på de siste ribbene i nedkant ekstremt. Har prøvd og det så for jævlig ut. Vet ikke hvor mye man legger merke til de forskjellige høydene, om det bare er meg eller om det er noe man legger merke til med en gang? Postkasse skal også dit og en overligger som sagt, kanskje det fjerner det meste av høyde forskjellen.

Ganesha: Ofte er det bare du selv som tenker på det - du er den eneste som vet om det.

Jeg synes det ser veldig pent ut. Marken er jo som den er...

Ja, det er mulig men jeg irriterte meg så utrolig på det så jeg gikk ut i regnet og rettet det opp. I mine øyne fungerte det ikke i det hele tatt.., kunne ikke slutte å tenke på det. Men nå får det være bra... Har endret 5 ganger nå :)

Joachim Johansson Joachim Johansson skrev:
[bilde]

Så her gjorde jeg, vil man så male om de hvite ribbene sitter de vertikale 45x45ene med tre skruer i hver, bare skru ut og trykk ut rekkverket og mal innendørs under tak.

Samtidig da så kan du behandle de trykkimprignerte stolpene med en mørk terrassebeis!

Overliggeren føles som noe man kan bytte når den blir dårlig i stedet, man må jo ha jevne ølholdere ;)
Er det 28x45 ribber du har på bildet som er liggende?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.