Hei!

Tenkte å bygge meg et lite skur/bod. Den skal stå med 2 vegger delvis mot en skråning som jeg har gravd ut, og jeg er litt usikker på hva som ville være en god måte å bygge grunnlaget på. Skal jeg bygge en mur mot skråningen som også fungerer som den nedre delen av veggene og deretter lage som en torpargrunn? Eller skal jeg støpe en betongplate og bygge på? Helst vil jeg ha boden så nær bakkenivå som mulig.

Hvis man nå skal støpe en plate, hvor seriøs trenger man være når det er til et skur? 20 cm grus og deretter støpe? Eller skal man ha isolasjonsplater og greier?

Jeg trenger nok tips til hele byggingen egentlig :D

Her er en lenke til et bilde av hvordan det ser ut. Boden er tenkt i hjørnet ved jordhaugen/presenningen:
Bild

/Calle

Hvor stor skal boden være?

Den blir maks 10 kvm.

/Calle

Jeg skulle ha støpt en plate. Det blir jo bare maksimalt en kubikk betong. I forumet finnes det masse hjelp med å støpe plater. Det er ikke så vanskelig å gjøre selv. Og alt man gjør selv, kan man spare masse penger på.

Skal man mure med lecablokker mot skråningen deretter? Holder det med matte mot skråningen, eller skal hele den murte delen pusses?

/Calle

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.