Hei på dere, vet ikke om jeg har lagt dette riktig men jeg håper det.
Men nå til saken. Jeg er skikkelig lei av å slå hodet i denne bjelken hver gang jeg skal opp på loftet og lurer da på om denne bjelken trengs og om det går an å avveksle den isåfall.. Loft med trebjelke i taket, flere hyller og gjenstander langs veggene. Bilde av en trebjelke i et tak på et loft, med en åpning til venstre. Bjelken er plassert midt i bildet og kan være hinder når man går opp. Loft i garasje med trebjelker og en trapp. Diskussion om en bjelke som hindrer tilgang. Ulike verktøy og esker er synlige i bakgrunnen. Loft med lavt takbjelke, trepanel i taket, bygningsmaterialer og planker. Mørk belysning med en lyspære i taket.
Takk på forhånd!(y)

Den trengs. Hvordan du avlaster den vet jeg ikke

Med litt input fra bedre vitende så kanskje msn kan flytte den litt ned eller noe..;)

Og som vanlig ber jeg om unnskyldning for mine uforskammet dårlige bilder.. Er jo udugelig på fotografering :rofl:

Det er en hanebjelke, hvis hovedoppgave er å forhindre at takstolene trykker ut ytterveggene. Den pleier å kunne flyttes i høyden, men det kan få konsekvenser for takkonstruksjonen. Mer kan man ikke si uten bedre underlag.

• Liker
Beretic
  • Laddar…
Okei, det finnes i hvert fall håp da altså!(y)
Hva mer vil du vite? Så jeg vet hva jeg skal sjekke eller fikse bilde på, er helt novise på konstruksjoner..

Taket er iallfall plankene som vises innenfra og takbekledningen er vanlig plåt type tp20 eller hva den heter.

Det beste er en skalerbar sektionstegning med opplysninger om dimensjoner på takstolens deler.

Oi, jøss! Jeg skal prøve å fikse en slik.. På et vis..(y)

B Beretic skrev:
Og som vanlig ber jeg om unnskyldning for mine uforskammet dårlige bilder.. Er jo udugelig på fotografering :rofl:
Si at du har en riktig snølast på taket, da er det den som hindrer snøen fra å presse fra hverandre husveggene!

Flytt på oppgangen (eller vri den 90 grader.)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.