Alvorlig talt.
Har skrudd terrassebord noen timer i dag, og i en pause løftet jeg blikket litt, og hva får jeg øye på. En stempel-jævel som informerer meg om at den skjeve kvistete bordjævelen var 4,21 meter lang før jeg sagde den til og skrudde den fast på terrassen. Dette stempelet er nå fullt synlig midt på terrassegulvet. Jeg vet nøyaktig hvordan det gikk til, jeg snudde alle riktig for å få bort stemplene da jeg begynte, men snudde tilbake denne da jeg oppdaget en kvae stor som Göta älv.
Er det vi forbrukere som har gått man av huse og på første mai krevd at plankehøvlerne skal stemplekaste lengdene på hvert eneste bord? Eller er det fagforeningen for kompetansens reserve som skal skrive målepapir på trelastlagret som er skyldig? Jeg har iallfall gått lei av disse stemplene. Lurer på om de blir sure om man sage dem bort før man ber dem måle bunten på trelastlagret?
Har skrudd terrassebord noen timer i dag, og i en pause løftet jeg blikket litt, og hva får jeg øye på. En stempel-jævel som informerer meg om at den skjeve kvistete bordjævelen var 4,21 meter lang før jeg sagde den til og skrudde den fast på terrassen. Dette stempelet er nå fullt synlig midt på terrassegulvet. Jeg vet nøyaktig hvordan det gikk til, jeg snudde alle riktig for å få bort stemplene da jeg begynte, men snudde tilbake denne da jeg oppdaget en kvae stor som Göta älv.
Er det vi forbrukere som har gått man av huse og på første mai krevd at plankehøvlerne skal stemplekaste lengdene på hvert eneste bord? Eller er det fagforeningen for kompetansens reserve som skal skrive målepapir på trelastlagret som er skyldig? Jeg har iallfall gått lei av disse stemplene. Lurer på om de blir sure om man sage dem bort før man ber dem måle bunten på trelastlagret?
Det sitter en stor stempel, hele brettets bredde, 10-12 cm inn på brettet. Terrassehøvlet, trykkimpregnert.
Morr >
Morr >
10-12 cm er vel omtrent så mye du sager av for å slippe det tørre endetreverket som ellers lager trøbbel ved å være litt smalere enn resten av planken 8)
Men jeg er enig - utrolig merkelig måte å stemple på.
Og dessuten - utrolig merkelig overskrift hvis man ikke er så kvikt tenkt "Tsämpelj-vel". Jeg forstod ingenting og var derfor nødt til å åpne
/Micke
Men jeg er enig - utrolig merkelig måte å stemple på.
Og dessuten - utrolig merkelig overskrift hvis man ikke er så kvikt tenkt "Tsämpelj-vel". Jeg forstod ingenting og var derfor nødt til å åpne
/Micke
Klikk her for å svare