Bygget på 60/70-tallet med kjeller. Har en svak sommerhuslukt som også setter seg i klærne etter en dags renovering.

Har funnet svill og bjelke i bjelkelaget der utseendet ser mistenkelig ut.

Hva tror dere? Hva kan det være for type impregnering? Har ikke målt fuktighet ennå.

• Bygningsdetaljer med treverk, betong og mulig impregnering fra en bygning fra 60/70-tallet. Synlige skader og mistenkelige merker på materialene.
  • Trepanel med hvite rør og isolasjon i taket på en kjeller fra 60/70-tallet.
  • Rør og trebjelker under et gulv, muligens i en kjeller. En rørklemme holder rørene på plass. Skitt og rusk på overflaten under rørene.
  • Konstruksjon under gulv med trebjelker, betong og isolasjonsmateriale sett fra siden. Mulige tegn på impregnering eller skade.
  • Underetasjen på et gammelt hus med trebjelker, en rørledning og murvegger. Skitt og skitt er synlig på overflatene.
  • Bilde av et undergulv i en eldre bygning med synlige trebjelker, rør og byggrester, muligens med impregneringsbekymringer.
  • Under gulv med trebjelker og et hvitt rør, mulig fuktproblematik eller impregnering på 60/70-talls bygg. Uklart materiale rundt rør.
  • Trebjelke og betongvegg med synlige sprekker og tegn på slitasje, muligens impregnert fra byggeperiode på 60/70-tallet.
  • Trekonstruksjon med synlig bjelkelag og planker i en kjeller, mulig tegn på impregnering eller fuktighet fra 60/70-tallet.
  • Taket i en kjeller med trebjelker og en synlig ståldrager. Vindu med matte glassruter i bakgrunnen.
  • Bilde av en trebjelke med en rød metallbjelke under, synlige elektriske rør og treverk i taket. Renoveringsprosjekt fra 60/70-tallet.
Ser ikke ut som trykk. Du har sikkert dårlig ventilasjon og kanskje har huset stått kaldt om vinteren?

• Liker
AndersS
  • Laddar…
Nå ser jeg at jeg ved en feiltakelse la til bilder som ikke var ment og som ikke viser det spørsmålet mitt gjelder. Så, ignorer de som ikke viser det gråaktige virket.

Huset har alltid vært oppvarmet. Ventilasjon dårlig? Typ som et normalt hus fra denne tidsepoken.

Det gråaktige er ikke trykket tre...

Helt normalt utseende på treverk som er gammelt og har blitt utsatt for vær og vind...

Sannsynlig at det har blitt oppbevart utendørs før det har blitt bygget inn, ingen påvirkning unntatt visuelt.

/ATW

• Liker
Jonatan79
  • Laddar…
A Andy82 skrev:
Nå ser jeg at jeg ved en feiltakelse la til bilder som ikke var ment å bli lagt til og som ikke viser det mitt spørsmål gjelder. Så, ignorer de som ikke viser det gråaktige treverket.

Huset har alltid vært oppvarmet. Ventilasjon dårlig? Typ som et normalt hus fra denne tidsepoken
Bra. Lukten i huset skyldes sikkert andre ting, ofte på grunn av dårlig ventilasjon.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.