Hei.

Jeg har fått utført et vindusbytte av et velrenommert firma, altså ikke det billigste på Finn.no, så den potensielle diskusjonen er avklart.

La merke til og påpekte at det ble brukt trykkimpregnert treverk, noe jeg stilte meg tvilende til, dette for å feste den nye vindusdelen i. Siden den nye vindusdelen er noe smalere, måtte det dekkes med en list, og ifølge vedlagt bilde er det altså trykkimpregnert i selve boligdelen, og den er innebygd, noe som plager meg. At de også hviler på trykkimpregnert treverk, liker jeg heller ikke, men der er det altså ikke inne i boligdelen som i taket, og det ventileres i tillegg godt i bunnen, noe som heller ikke er tilfelle i taket.

Skal jeg la dette ligge eller krangle om det? Det skal selvfølgelig ikke gjøre noen forskjell, men det er hyggelige håndverkere som jeg har god kontakt med. Det hadde dermed også vært enklere om det ikke handlet om to deler a 150 kg og en hel del arbeid å korrigere. Jeg er ikke konfliktsky, men liker ikke å krangle for sakens skyld, så å si.

Takknemlig for innspill og takk på forhånd.

• Nytt vindu med trykkimpregnert list installert innendørs, utsikt mot en hage med sammenleggbare hvite hagemøbler.
  • Store vinduer sett innenfra, med utsikt til en hage med mur og hagemøbler.
Bildene viser jo egentlig ingenting, hvor er den trykte listen?

Stefan N Stefan N skrev:
Bildene viser jo i prinsippet ingenting, hvor er den trykte listen?
Beklager uklarheten - det er under den langsgående taklisten som vinduet er montert i trykkimpregnert virke, som også ligger noen centimeter inn i bodelen da forrige parti var noe dypere (30 mm)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.