Mitt garasje er bygd helt i Leca, og hadde tenkt å kle inn yttersiden med panel for at det skal gå sammen med huset. Grunnen til at vi bygde i Leca, er at jeg har en terrasse på oversiden av garasjen. http://huset.stara.se/#category5.
Når jeg lekter opp, for panelet, må jeg ha noe mellom leca blokkene og lekten da, eller? Har dere noen andre tips, mottas med takk?
Når jeg lekter opp, for panelet, må jeg ha noe mellom leca blokkene og lekten da, eller? Har dere noen andre tips, mottas med takk?
Jeg er ingen ekspert, men påstår dette:
1: Du bør ha noe mellom Leca og tre.
2: Du må sikre ventilasjonen bak panelet.
Siden du skal ha stående panel (siden huset har det) hadde det beste vært om du kunne få noen form for plastdistanser bak lektene. Da får du jo en luftspalte der luften kan bevege seg fritt i alle retninger. Sørg for at du har åpent i bunnen av panelet samt oppe ved taket (eventuelt med musbånd/nett for å unngå insekter mm bak panelet)
1: Du bør ha noe mellom Leca og tre.
2: Du må sikre ventilasjonen bak panelet.
Siden du skal ha stående panel (siden huset har det) hadde det beste vært om du kunne få noen form for plastdistanser bak lektene. Da får du jo en luftspalte der luften kan bevege seg fritt i alle retninger. Sørg for at du har åpent i bunnen av panelet samt oppe ved taket (eventuelt med musbånd/nett for å unngå insekter mm bak panelet)
Ja, du trenger å få ut spikerregelen noen cm fra Lecaen slik at du får ventilasjon bak panelet. Enten kan du bruke trekiler med syllpapp bak, men det enkleste ville vel vært med en form for plastdistanser som du skrur reglene rett igjennom.
Klikk her for å svare