Vi skal kjøpe hus og tenkte å avrette gulvet med flytsparkel. Har dere noen kloke gjetninger eller kunnskap om søylen. Kan den fjernes?

Det ville vært bra om du kunne komplettere med enten bilder eller en tegning. I motsatt fall blir det bare en masse gjetninger.

Takk! Problemet er at det er et hus/sommerhus vi har tenkt å kjøpe, så vi har ingen tegninger eller slikt. Men min gjetning er at den nok havnet der når man installerte gulvet. At man kanskje har fjernet en vegg eller bare at den skal støtte vekten.

Vanskelig å si noe da, men en vill-gjetning er at dere trenger å ha den der. Det er sjelden man setter opp en søyle bare for syns skyld. Beklager, gjetter at det ikke var det du ville høre.

Düsseldorff
Men du kan jo ikke bare spørre om en søyle kan fjernes sånn uten videre. Hvordan skal noen kunne svare på det?

• Liker
whak
  • Laddar…
Klart at jeg ikke forventer et eksakt svar om hvordan mange kg trykk gulvet tåler hvis man fjerner det. Det jeg er ute etter er flere perspektiver og øyne fra folk som er mer vant til sånt enn det jeg er. Det er lettere å stille riktige spørsmål og ha mer kjøtt på beina hvis man har med seg kloke tanker fra mer kunnskapsrike. Forstå meg gjerne rett.

S Slobban skrev:
Vanskelig å si noe da, men en antagelse er at dere trenger å ha den der. Det er sjelden man plasserer en søyle bare for syns skyld. Beklager, gjetter at det ikke var hva du ønsket å høre.
Takk for svaret. Det var min spontane tanke med en gang jeg så den :)

Hvilken søyle?!!

• Liker
whak og 1 annen
  • Laddar…
Bare jeg som ikke ser bildet?

Düsseldorff
W whak skrev:
Bare jeg som ikke ser bildet?
Finnes ingen bilde. Forestill deg tilfeldig søyle og funder på om den kan fjernes. :rolleyes:

• Liker
Enber og 1 annen
  • Laddar…
Kjeller med tretrapp, betongvegger, trepanel, to dører og belysning. En metallstolpe støtter trappen. Dagslys fra et vindu. Den stolpen. Jeg la til to bilder og fikk det bekreftet men må ha falt bort. Sorry.

• Liker
whak
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Finns ingen bild. Forestill deg random pelare og funder på om den kan tas bort. :rolleyes:
Haha! Ja litt vanskelig. Jeg la til bilde men vet ikke. Må ha gjort noe feil når jeg trykte på send. Nå skal den finnes med :crysmile:

• Liker
Düsseldorff
  • Laddar…
Düsseldorff
Det der er jo en stjert. Ikke et bra tegn direkte. Sitter nok der den sitter av en god (dvs dårlig) grunn.

Den kan ikke fjernes uten å erstattes av noe annet. Det avkappede bjelkelaget bæres opp av denne.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.