Hei
Har lest her på forumet at man burde lime gulvgipset mot gulvspon med f.eks. ardex s48, men jeg har så liten overflate og ikke i våtrom, så spørsmålet er om det trengs. Det er dessuten vanskelig å få tak i.

Området er 90x90 og stabilt. På gipsen skal jeg legge klinker

/carl-henrik

Flytsparkle i stedet! Enklere og bedre.

V vectrex skrev:
Flytsparkle i stedet! Enklere og bedre.
jeg har forstått at det skal være enkelt men for meg føltes gips enklest. har gipset allerede og tilpasset så trenger bare få festet det. Med flytsparkel er jeg litt mer usikker på å få til riktig nivå

Har lagt litt gulvgipis men er amatør. Jeg hadde nok limt uansett, men kanskje med noe mer lett tilgjengelig og billigere. Lest at flislim funker.

Det er jo så liten overflate så burde ikke trenge å forsterkes så mye.

Lim! Det blir stummere da. Kakelfix duger bra.

Jeg har kjøpt bostik 8010 combi som fix for å legge flisene (når jeg kjøpte klinkeren)
den er ikke fleksibel som ardex s48 men spørsmålet er om den likevel kunne brukes både for å lime gipsen mot sponplaten og deretter klinkeren mot gipsen...
https://www.bostik.com/globalassets...hnical-data-sheet/p0224_8010_combi_se_tds.pdf

selv om det ikke står uttrykkelig så ser det ut ifølge beskrivelsen å kunne brukes på sponplater om man primer med konsentrert primer som jeg har.
Det grunnleggende spørsmålet er om det blir problemer når den ikke har fleksibiliteten som ardex?

noen som har input rundt det?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.